تغییر زمان آزمون رشته‌های معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4090600
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

تغییر زمان آزمون رشته‌های معارفی مسابقات سراسری قرآن

زمان اجرای بخش اول مرحله پایانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش معارفی به تعویق افتاد.

تغییر زمان برگزاری آزمون مرحله مقدماتی رشته‌های معارفی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه زمان برگزاری مرحله مقدماتی آزمون پایانی رشته‌های معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن با وجود پیش‌بینی‌های فنی و اجرایی لازم برای برگزاری منظم آزمون به تعویق افتاد.

بر همین اساس و با توجه به مشکلات اینترنت کشور و سختی دسترسی کاربران به سامانه آزمون، بنابر درخواست ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها و همچنین شرکت‌کنندگان و شرکت دانش‌بنیان برگزارکننده آزمون، اجرای این مرحله از 20 مهرماه به 26 آبان‌ماه سال جاری تغییر کرد.

این جابجایی زمانی باعث شده تا مرحله نهایی رشته‌های معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز به اوایل بهمن‌ماه موکول شود.

این تغییرات از طریق سامانه پیام کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین شرکت دانش‌بنیان برگزارکننده آزمون و ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها به اطلاع تمامی شرکت‌کنندگان رسیده است.

نشانی سامانه شرکت در آزمون‌ها http://azmoon.kavano.org بوده و متسابقان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن که همواره بیشترین میزان استقبال شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده است، امسال نیز با مشارکت ۲۰ هزار و ۱۰۸ نفر برپا می‌شود. از کل آمار اعلام شده ۱۲۱۴۵ نفر در رشته تفسیر عمومی قرآن، ۵۵۲۲ نفر در رشته ترجمه نهج‌البلاغه و ۲۴۴۱ نفر در رشته ترجمه صحیفه سجادیه هستند.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سه بخش آوایی(قرائت و حفظ قرآن کریم)، نغماتی(اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی(تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه) برگزار می‌شود.

مرحله نهایی بخش معارفی این مسابقات به صورت حضوری و به میزبانی استان قم برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha