تمرکز خدمات آموزشی و پرورشی در محلات کم برخوردار
کد خبر: 4085811
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
معاون آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

تمرکز خدمات آموزشی و پرورشی در محلات کم برخوردار

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: طرح «توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰» در ۵۲ محله کم برخوردار خراسان‌جنوبی با هدف بهبود کیفیت خدمات آموزش و پرورش، پوشش کامل تحصیلی دوره‌های رسمی در محلات هدف در مدارس اجرا می‌شود.

شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز ۲۴ شهریورماه در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری، طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ بین آموزش و پرورش و وزارت کشور منعقد شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در خصوص طرح ۲۰۲۰ بیان کرد: این طرح در محله های کم برخوردار برخی از شهرهای استان اجرا می شود و تاکنون ۵۲ محله کم برخوردار در استان شناسایی شده است.

حسینی به اهداف اجرای طرح ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: بهبود کیفیت خدمات آموزش و پرورش، پوشش کامل تحصیلی دوره های رسمی در محلات هدف، پایش مستمر وضعیت حضور دانش آموزان این محلات در مدارس و شناسایی موارد مشکوک به ترک تحصیل از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۱۷ محله در اولویت اجرای طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ قرار دارند، گفت: درخواست داریم تا سایر نهادها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

حسینی یادآور شد: مقرر شده است این طرح در جلسه شورای آموزش و پرورش پرداخته شود و دستورالعمل های لازم جهت زمینه های همکاری به سایر دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش استان ابلاغ شود.

سکینه طیبی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ۱۵۰۰ دانش آموز استثنایی در استان وجود دارد، گفت: امسال مصوب شده تا بخشی از هزینه سرویس‌های ایاب ذهاب را استان‌ها پرداخت کنند و بخشی نیز توسط شهرداری‌ها در راستای حمایت از معلولان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۱ نفر امسال سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، یادآور شد: سال گذشته در این راستا آموزش و پررش استان خراسان جنوبی اعتباری بالغ بر بیش از ۲۹۱ میلیون تومان پرداخت کرده است.

گفتنی است؛ در این جلسه مصوب شد که شهرداری بیرجند یک دستگاه ون را تا اول آبان ماه، تعمیر و بعد در به منظور رفع بخشی از نیازهای دانش آموزان مدارس استثنایی، به ایاب و ذهاب دانش آموزان اختصاص دهد.

انتهای پیام
captcha