عربستان، میزبان پنجمین اجلاس وزیران جوانان کشورهای اسلامی
کد خبر: 4083318
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

عربستان، میزبان پنجمین اجلاس وزیران جوانان کشورهای اسلامی

پنجمین اجلاس وزرای ورزش و جوانان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار «توسعه جوانان و ورزش برای ساختن امتی متحد» در شهر «جده» عربستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی، دبیرخانه این سازمان اعلام کرد که این اجلاس 7 تا 9 سپتامبر (16 تا 18 شهریورماه) با همکاری وزارت ورزش عربستان در شهر جده برگزار خواهد شد.  

«بررسی وضعیت جوانان در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی»، «اهتمام به توسعه ورزش و امور جوانان از سوی این سازمان و نهادهای ذی‌ربط»، «تلاش برای ارتقای توانمندی‌های جوانان و پیشبرد نقش آنها در توسعه با هدف فراهم آوردن شرایط ثبات، پیشرفت و شکوفایی»، «مبارزه با افکار افراطی و خشونت‌آمیز مورد حمایت سازمان‌های تروریستی» و «تشویق به گفت‌وگو، اعتدال، میانه‌روی، مدارا و احترام به دیگران» از مهم‌ترین مسائلی است که در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.   

همچنین، در این اجلاس تعهد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به اجرای راهبردهای این سازمان در حوزه جوانان و توسعه ورزش با هدف تقویت طرح  اقدام مشترک اسلامی در زمینه امور جوانان و ورزش بررسی خواهد شد.

در پنجمین اجلاس وزرای جوانان و ورزش کشورهای اسلامی در عربستان همچنین، تلاش‌های کشورهای عضو و همچنین نهادهای فعال این سازمان در حوزه امور جوانان و ورزش مطرح و بررسی خواهد شد که از جمله مهم‌ترین این نهادها می‌توان به بانک توسعه اسلامی، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(آیسسکو)، سازمان توسعه امور زنان، مرکز آموزش و تحقیقات اقتصادی، اجتماعی و آماری کشورهای اسلامی (SESRIC)، مرکز اسلامی «توسعه تجارت»، فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی، مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی و فدراسیون جهانی پیشاهنگان مسلمان اشاره کرد.
عربستان، میزبان پنجمین اجلاس وزیران جوانان کشورهای اسلامی

انتهای پیام
captcha