تلاش حداکثری برای جذب سرمایه‌گذار در کردستان
کد خبر: 4082853
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

تلاش حداکثری برای جذب سرمایه‌گذار در کردستان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با تأکید بر اینکه باید برای جذب سرمایه‌گذاران در استان فرش قرمز پهن کرده تا بتوانیم زمینه جذب آنان را فراهم کنیم، گفت: فعالان این عرصه باید تمام تلاش خود را برای ایجاد حتی یک شغل در استان به کار گیرند.

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در همایش تقدیر از تعاونگران برتر استان کردستان که امروز، 12 شهریورماه در سالن اجتماعات مخابرات استان برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان کردستان در ایجاد اشتغال سال جاری ۳۳ هزار و ۵۱۷ شغل بوده است که تاکنون ۱۶ هزار و ۷۳۲ نفر از این آمار محقق شده است.

وی افزود: کردستان در تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال در سال‌های گذشته جزو استان‌های آخر کشور بوده است که در این راستا دولت سیزدهم اشتغال پایدار را در دستور کار خود قرار داده است و براین اساس از تمام شغل‌های ثبت شده در سامانه رصد راستی آزمایی صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان بیان کرد: مسئولان ذیربط در بخش تعاون باید مشکلات و معضلات تعاونی‌ها را با جدیت پیگیری کنند چراکه دولت اهتمام جدی برای توسعه تعاونی‌ها را در دستور کار دارد، در این راستا بانک‌ها نیز باید حمایت خود را از تعاونی‌ها بیشتر کنند.

وی افزود: بانک‌ها در کنار دریافت تضمین‌های خود از سرمایه‌گذاران و تعاونگران زمینه تسهیل اعطای تسهیلات و وام‌ها را فراهم کنند تا بتوانیم میزان اشتغالزایی را در استان را ارتقاء دهیم.

رشیدی‌پور ادامه داد: وضعیت بیکاری در استان کردستان بسیار نامساعد بوده لذا باید مسئولان اجرایی استان، بانک‌ها، تعاونی‌ها و فعالان عرصه اقتصاد تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال به کار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای سرمایه‌گذاران در استان فرش قرمز پهن کرده تا بتوانیم زمینه جذب آنان را فراهم کنیم، افزود: فعالان این عرصه باید تمام تلاش خود را برای ایجاد حتی یک شغل در استان به کار گیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با اشاره به اینکه شفاف‌سازی موجب جلب اعتماد عمومی خواهد شد، گفت: در این راستا باید با شفافیت عملکرد تعاونی‌ها زمینه اعتماد عمومی به بخش تعاون را فراهم کرد.

وی در پایان یادآور شد: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که تأثیر شگرفی در ایجاد اشتغال در استان داشته باشیم و زمینه رسیدن استان کردستان به جایگاه واقعی خود در زمینه اشتغال و تولید را فراهم کنیم.

بهره‌مندی شرکت‌های تعاونی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

ارسلان ازهاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه این همایش  اظهار کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی سهم اقتصاد کشور را به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون تقسیم کرده است که سهم تعاون در این تقسیم‌بندی 25 درصد بوده است که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی افزود: در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی تعاونی‌های زیادی در کشور و بالطبع آن در استان کردستان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان مدیریت هوشمند را لازمه موفقیت تعاونی‌ها دانست و بیان کرد: یکی از رسالت‌های مدیران حمایت از تعاونی‌ها است که در کارگروه‌هایی همچون تسهیل و رفع موانع تولید از تعاونی‌های راکد تولیدی حمایت می‌شود.

وی افزود: ظرفیت قانون بودجه خوبی مانند تبصره ۱۶ و ۱۸ دارد که اعتباراتی از این محل به واحدهای تولیدی تزریق و مشکل نقدینگی بسیاری از آنها هم از این طریق بر طرف می‌شود.

ازهاری با تأکید براینکه حمایت از طرح‌های دانش بنیان در اولویت قرار دارند، گفت: در شهرک صنعتی چهار سنندج زمینی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌سرمایه‌ای استان کردستان به طرح‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است، یادآور شد: تعاونی‌هایی که طرح‌های دانش بنیانی دارند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha