عضویت بیش از ۱۸۳ هزار نفر در تعاونی‌های کردستان
کد خبر: 4082825
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

عضویت بیش از ۱۸۳ هزار نفر در تعاونی‌های کردستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان تعداد تعاونی‌های استان را یک هزار و ۹۳۸ تعاونی بیان کرد و گفت: ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ نفر در تعاونی‌های سطح استان کردستان عضویت دارند و ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر از جوانان استان کردستان در بخش تعاونی‌های استان اشتغال دارند.

فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان امروز، ۱۲ شهریورماه در همایش تعاونگران برتر استان کردستان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در این چهل سال علیرغم بحران‌های گوناگون کارهای خدماتی و عمرانی را فراموش نکرده و عمران و آبادانی و توسعه اقتصادی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای اصل  44 قانون اساسی در کشور افزود: با اجرای این قانون بستری برای حضور تعاون در عرصه اقتصاد فراهم شد تا تعاون تلاش خود را برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون به‌کار گیرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اثرگذاری کارگروهی در نظام مقدس انقلاب اسلامی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس تجمیع تمام اقوام و مذاهب اسلامی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد و فتح خرمشهر نیز نتیجه کار گروهی در نظام مقدس انقلاب اسلامی بود لذا تعاونی‌ها با الگوگیری از این فعالیت‌ها می‌توانند زمینه موفقیت خود را فراهم کنند.

وی واسطه‌گری و وجود دلالان، عدم شناخت از منابع تولیدی، ترویج شغل‌های کاذب، عدم حمایت بانک‌های عامل از بخش تولید، نبود فرهنگ کار مشارکتی و گروهی را از معضلات بخش اشتغال به‌ویژه در بخش تعاون کارگروهی ذکر کرد و افزود: دولت سیزدهم تصمیم جدی برای حمایت از بخش تعاون را در دستور کار خود دارد.

پیشکاری تعداد تعاونی‌های استان را یک‌هزار و 938 تعاونی ذکر کرد و ادامه داد: ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ نفر در تعاونی‌های سطح استان کردستان عضویت دارند و ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر از جوانان استان کردستان در بخش تعاونی‌های استان اشتغال دارند.

وی افزود: در راستای ارتقای مهارت و دانش اعضا و مدیران تعاونی‌های استان هفت هزار و ۵۴۵ نفر ساعت دوره آموزش حضوری شامل آموزش‌های تخصصی، مدیریتی و حقوقی طی یک سال گذشته در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه گفت: سال گذشته ۶۱ شرکت تعاونی با عضویت سه هزارو ۱۲۶ نفر در گرایش‌های مختلف تولیدی، خدماتی، غیره در استان کردستان به ثبت رسیده است.

وی به اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در جهت حمایت از تعاونی‌های استان اشاره و اظهار کرد: تعاونی‌های فعال در سطح روستاها، تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار و معلولان در اولویت حمایت این اداره‌کل قرار گرفته‌اند.

پیشکاری افزود: در این راستا از تعاونی‌های فرش دستباف، فراگیر بانوان و تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها به صورت بلاعوض بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان کمک اهدا شده است. در پنج ماهه اول سال جاری ۵۱ طرح با مبلغ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال برای ۷۱۸ نفر جهت توسعه بخش تعاون استان به تصویب رسیده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه بخش تعاون تاکنون نتوانسته به اهداف متعالی خود در رسیدن به سهم 25 درصدی اقتصاد کشور فراهم کند، یادآور شد: امیدواریم با حمایت از تعاونی‌های استان بتوانیم زمینه اشتغال پایدار برای جوانان استان کردستان را بیش از پیش فراهم کنیم و بخش تعاون را در رسیدن به سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور یاری کنیم.

انتهای پیام
captcha