بیش از 56 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌شمالی هستند
کد خبر: 4082210
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

بیش از 56 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌شمالی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر 56 هزار و 103 خانوار تحت پوشش این اداره‌کل هستند که از این تعداد 50 هزار و 878 خانوار مستمری‌بگیر هستند.

مجید الهی‌راد، مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، 9 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به اینکه دو هزار و 200 طرح اشتغال در این استان از سوی این اداره‌کل اجرا شده، اظهار کرد: طی امسال این اداره‌کل موفق شد تا اعتبارات تبصره 18 را که مبلغ آن 23 میلیارد و 800 میلیون تومان بود را کامل جذب کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون موفق شده‌ایم از اعتبارات تبصره 16، 23 درصد جذب کنیم، گفت: رقم جذب شده از این اعتبارات 99 میلیارد تومان بوده است.

الهی‌راد با اشاره به ایجاد ارزش افزوده برخی از محصولات کشاورزی از سوی ادراه‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی،افزود: زنجیره ارزش نوغان در استان ایجاد، پیله‌های تولیدی خریداری و امر فرآوری بر روی آن انجام و سپس در اختیار مددجویان برای استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با زنجیره ارزش عسل نیز ورود پیدا کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال همکاری با 50 واحد هستیم؛ امر آموزش با راهبر شغلی در حال انجام است و عسل تولیدی توسط کمیته امداد خریداری و سپس در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از هفته آینده نیز ایجاد 100 واحد نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان اجرایی خواهد شد، ادامه داد: علاوه بر آن تفاهم‌نامه پنج جانبه برای ایجاد 500 واحد نیروگاهی منعقد شده است که بعد از شروع عملیات اجرایی 100 واحد مذکور، 500 واحد دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی بیان کرد: در حال حاضر 56 هزار و 103 خانوار تحت پوشش این اداره‌کل هستند که از این تعداد 50 هزار و 878 خانوار مستمری‌بگیر هستند.

انتهای پیام
captcha