نگاهی به عملکرد کمیته امداد قم در نخستین سال دولت سیزدهم
کد خبر: 4081230
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

نگاهی به عملکرد کمیته امداد قم در نخستین سال دولت سیزدهم

مدیرکل کمیته امداد استان قم گزارش کاملی از فعالیت‌ها و خدمات این نهاد از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون را ارائه کرد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد استان قم از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون گفت: از مردادماه سال 1400 تا مردادماه امسال، نزدیک به 139 میلیارد تومان کمک هزینه معیشت به حدود 22هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع حق بیمه و فرانشیز پرداختی، خدمات ارائه شده بهداشتی درمانی و کمک هزینه رفع سوء تغذیه به مددجویان و بیماران نیازمند بالغ بر 10 میلیارد و 280 میلیون تومان بوده است، ادامه داد: در این دوره، مجموع تسهیلات پرداخت شده به مددجویان در حوزه حمایت و سلامت خانواده نیز حدود 45 میلیارد و 740 میلیون تومان بوده است.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه از مردادماه سال گذشته تا مردادماه امسال، به 348 خانوار تحت حمایت نزدیک به نه میلیارد و 200 میلیون تومان وام و کمک بلاعوض در زمینه‌های خرید، ساخت و تعمیرات مسکن به 348 خانوار تحت حمایت پرداخت شده است اضافه کرد: در این مدت هزار و 698 خانوار نیز از 12 میلیارد و 224 میلیون تومان تسهیلات ودیعه و کمک هزینه بلاعوض اجاره مسکن بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در این مدت برای رفع مشکلات موردی و خانواده های آسیب دیده از حوادث، تأمین لوازم ضروری نیازمندان و کمک به رفع مشکلات حقوقی مددجویان نیز بیش از 78 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم یکی از مهمترین راهکارهای توانمندسازی افراد تحت حمایت را اشتغال آنها عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد استان قم در نخستین سال خدمت دولت سیزدهم دو هزار و 229 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 152 میلیارد تومان به متقاضیان بیکار وام پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت دو هزار و 572 مددجو نیز با اعتباری نزدیک به 246 میلیون تومان آموزش کسب و کار دیده اند تصریح کرد: 467 نیازمند متقاضی کار نیز از طریق مراکز کاریابی با رقمی بالغ بر 380 میلیون تومان به کار مشغول شدند.

مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه این نهاد در استان قم در نخستین سال دولت سیزدهم، 82 فعالیت اردویی زیارتی، آموزشی و تربیتی برگزار کرده است، گفت: نه هزار و 324 مددجو نیز در برنامه‌های آگاه‌سازی و آموزش‌های مهارت‌افزایی با اعتباری بالغ بر 620 میلیون تومان شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته، دو هزار و 561 دانش آموز، دانشجو و طلبه علوم دینی تحت حمایت این نهاد از خدمات فرهنگی، آموزشی و تربیتی کمیته امداد استان قم بهره‌مند شدند گفت: برای این منظور بالغ 350 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم دانش آموزان تحت حمایت این نهاد را 6 هزار و 611 نفر و دانشجویان و طلاب مددجو را 595 نفر اعلام کرد، گفت: در طول یکسال گذشته 6 هزار و 72 مددجو نیز از خدمات مشاوره کمیته امداد استان قم استفاده کرده اند که برای این منظور بالغ بر 475 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان قم از مردادماه سال گذشته تاکنون 25 میلیارد و 370 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، افزود: زکات پرداختی آنها نیز در این مدت نزدیک به 39 میلیارد تومان بوده است.

مسعودیان‌راد ضمن قدردانی از 30 هزار و 503 حامی که حمایت از پنج هزار و 954 یتیم و فرزند محسنین را به عهده دارند ادامه داد: کمکهای این حامیان خیراندیش در طول یکسال گذشته نزدیک به 46 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 133 هزار و 910 صندوق و 119 مرکز نیکوکاری فعال در استان قم داریم تصریح کرد: مجموع مشارکتهای مردمی در این مدت نزدیک به 195 میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha