لزوم ارائه‌ هنرمندانه برنامه‌های تربیت فرزندان اسلام در جامعه
کد خبر: 4073475
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

لزوم ارائه‌ هنرمندانه برنامه‌های تربیت فرزندان اسلام در جامعه

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اسلام در زمینه تربیت فرزند، تعالیم و برنامه‌های کاملی دارد که باید به صورت هنرمندانه‌ در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

برنامه‌های تربیت فرزندان

به گزارش ایکنا از زنجان، سیده صفیه موسوی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، شامگاه دیروز ، ۳ مردادماه، در اولین نشست مسئولان امور بانوان دانشگاه‌های قطب ۶ کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، با بیان اینکه باید به مقوله فرهنگ در حوزه افزایش جمعیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: برای اجرای هر امری در جامعه ابتدا باید بستر‌های مورد نیاز آن فراهم شده و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود زیرا اگر فرهنگ‌سازی قوی باشد، نتیجه معقولی حاصل خواهد شد.

وی در رابطه با کسب‌ مهارت‌های زوجین، افزود: زوجین باید از همان دوران ابتدای آشنایی و عقد با مهارت‌های بسیاری مانند برقراری ارتباط موثر، گفت‌وگو کلامی، توجه به کرامت انسانی یکدیگر، پرهیز از بی‌حرمتی به یکدیگر، پرهیز از گله و شکایت آشنا شوند.

این مسئول تصریح کرد: توجه نکردن به مولفه‌های فرهنگی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد و سلامت روحی و جسمی نسل آینده را با خطرات جبران‌ناپذیری رو به رو کند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: باید در زمینه فعالیت در حوزه افزایش جمعیت از نظرات کارشناسان دلسوز و متعهد استفاده کنیم زیرا کسی که خود نیز متعهد است و باور دارد به اینکه الان ما با خطر مواجه هستیم.

موسوی با اشاره به معایب تک‌فرزندی از جمله تنهایی خود فرد، تحسین افراطی کودک و درک نکردن شکست و مشکلات عدیده پدر و مادر، اظهار کرد: اسلام در زمینه تربیت فرزندانمان تعالیم و برنامه‌های کاملی دارد که باید به صورت هنرمندانه‌ در اختیار افراد جامعه قرار بگیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص جمعیت، افزود: بی شک یکی از مباحث مهمی که نقش اساسی در حوزه تعالی جمعیت دارد؛ نقش فرهنگ است. مولفه مهمی که با آغاز زندگی مشترک زوجین آغاز می‌شود و با گرفتن نقش‌های متفاوت خانوادگی و اجتماعی ائم از همسر بودن، عروس بودن، داماد بودن و در نهایت مادر و پدر شدن امتداد پیدا می‌کند و همه ما می‌دانیم که در کنار تامین زیرساخت‌های جامعه اعم از بهداشتی، درمانی و غیره نقش فرهنگی برای بهبود کیفیت بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در رابطه با دغدغه‌های زنان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، خاطرنشان کرد: فقدان مهدکودک در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نبود خوابگاه‌های متاهلی از جمله مشکلات موجود است.

انتهای پیام
captcha