تاثیر جهانی انقلاب ایران را نباید نادیده گرفت
کد خبر: 4072958
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
در نشست بنیاد قرآن مطرح شد؛

تاثیر جهانی انقلاب ایران را نباید نادیده گرفت

کانون مهد تربیت و کانون قرآن و عترت با همکاری و مشارکت بنیاد قرآن به مناسبت عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، مراسمی تحت عنوان تربیت دینی کودک و خانواده در فرهنگسرای رسانه برگزار کرد. 

به گزارش ایکنا، در این همایش ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین‌زاده، مدیرعامل بنیاد قرآن، ضمن خیرمقدم به مهمانان به توضیح درباره امر تربیت کودک و اهمیت تکریم و احترام کودکان پرداخت.
 
سپس معروف فیضی از چهره‌های شاخص کار با کودک و فعال در کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان و مدارس تهران در خصوص ایجاد انگیزه در یادگیری از طریق ابزار و سازه‌ها و کاردستی جهت نهادینه شدن یادگیری صحبت کرد. سپس اعضای مهد تربیت در نشستی تخصصی به تبیین فعالیت‌های خود پرداخته و چشم‌انداز خود را توسعه فعالیت‌ها در خصوص محتواسازی‌های مفید اعلام کردند.
 
در ادامه باتوجه به مناسبت غدیر و مباهله، دکتر سده‌ای به بیان نکاتی درباره مباهله و موضوع حب امیرالمومنین(ع) و ایجاد آن از کودکی در قلب کودکان پرداخت. همچنین در این مراسم از کتاب رمان «دختری از تبار نور» تالیف فاطمه دهکردی که برگرفته از کتاب فضه(س) نوشته سیدمهدی حسین‌زاده است، رونمایی شد. پس از آن از نشریه «فضه» و نرم افزار ایرانشناسی «شوکا» نیز رونمایی شد.
 
سپس گروه «‌گلدون» که در خصوص ساخت ابزار مناسبت‌های مذهبی فعال هستند، به تشریح فعالیت‌های خود و ایجاد شوق و شادی در کودکان در محفل خانواده به صورت جشن و روضه خانوادگی پرداختند.
 
همچنین در روز عید سعید غدیر خم، جلسه‌ای در بنیاد قرآن به همین مناسبت برگزار شد که در این جلسه آیت‌الله قائم مقامی، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسین‌زاده و محمود عباس‌زاده، نماینده مشکین شهر حضور داشتند. این جلسه با حضور اعضای شورای راهبردی، شورای پژوهشی و علمی بنیاد و میهمانان فرهیخته بنیاد قرآن برگزار شد.
عباس‌زاده، نماینده مشکین شهر با توجه به موضوع حکمرانی که در صدر پژوهش‌های بنیاد قرآن قرار دارد گفت: بحث و بررسی در خصوص حکمرانی، امروزه از ضروریات نظام حکمرانی کشور است که باید پژوهشگران از ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... آن را مورد توجه و مداقه قرار دهند تا به پشتوانه این پژوهش‌های تخصصی، چالش‌های نظام حاکم نقد و بررسی شده و در حوزه عملیاتی اجرا شود. 
 
در ادامه آیت‌الله قائم مقامی، مطالبی را درباره حکمرانی ارائه کرد و گفت: موضوع در خصوص انقلاب صرفاً با بحث کارایی خاتمه نمی‌یابد بلکه باید اثر بخشی این انقلاب و ابعاد دیگر آن مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این دوره چهل ساله بعد از انقلاب، خواهیم دید که این انقلاب منشاء چه خیراتی، نه تنها در ایران بلکه در منطقه و دنیا شده است که آن‌ها را نباید نادیده گرفت.
 
وی گفت: لذا باید هم آنچه که اتفاق افتاده و پیامدهای آن را در یک مجموعه به هم پیوسته مدنظر قرار داد و با مفاهیم و ارزش‌های قرآنی و وحیانی مقایسه و در ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی می‌توان آن را مطرح کرد.
 
انتهای پیام
captcha