مشارکت بیش از 100 قاری در مسابقات سراسری قرآن عراق
کد خبر: 4072541
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

مشارکت بیش از 100 قاری در مسابقات سراسری قرآن عراق

یک دوره مسابقات قرآنی به مناسبت عید غدیر خم از سوی آستان مقدس علوی و با مشارکت بیش از 100 قاری از سراسر عراق آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس علوی، مسابقات سراسری قرآنی با حضور بیش از 100 قاری از سراسر کشور عراق دیروز پنجشنبه 30 تیرماه در صحن فاطمه (سلام الله علیها) آستان علوی در شهر نجف عراق آغاز شد.

این مسابقات از سوی آستان علوی به نمایندگی از دارالقرآن الکریم اداره امور فکری و فرهنگی در ادامه فعالیت‌های گرامیداشت هفته ولایت در عید غدیر خم برگزار می‌شود. 

سجاد العنبکی معاون اداره امور فکری و فرهنگی آستان علوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالیت‌های این مسابقات کشوری با هدایت و نظارت دبیرخانه کل آستان مطهر برگزار می‌شود که در آن ده‌ها قاری از استان‌های مختلف عراق تحت نظر کمیته تخصصی ارزیابی شرکت کنندگان که شامل منتخبی از داوران تخصصی است، آغاز شده است.

امیر کسار مسئول دارالقرآن آستان علوی نیز به نوبه خود گفت: چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن که 4 تا 5 قاری از هر یک استان‌های مختلف عراق در آن شرکت می‌کنند، برگزار می‌شود.

مسابقات به مدت دو روز به طول می‌انجامد و به نفر اول افتخار اقامه اذان و تلاوت قرآن کریم در مناره طلایی حرم امیرالمومنین علیه السلام داده می‌شود.

کسار تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقه تشویق شرکت کنندگان و ترغیب آنان به پرورش توانمندی در زمینه یادگیری، روخوانی و حفظ قرآن کریم و تبیین آیات معطر آن از طریق رقابت و شرکت در مسابقات تخصصی است.

انتهای پیام
captcha