پاسخ حزب‌الله برای جنگ احتمالی از سوی اسرائیل
کد خبر: 4072236
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
سیدحسن نصرالله اعلام کرد:

پاسخ حزب‌الله برای جنگ احتمالی از سوی اسرائیل

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: جنگ قطعی نیست، اما در هر جنگ احتمالی هدف‌گيری دقیق و واکنشی مناسبت خواهیم داشت.

به گزارش ایکنا، به نقل از LBC،  سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه مقاومت به ایفای نقش تاریخی خود برای نجات لبنان پایبند است، بار دیگر بر این موضوع تأکید کرد که اگر لبنان حق خود را از استخراج نفت از مدیترانه نگیرد، در کل اسرائیل نفت استخراج نمی‌شود.

دبیر کل حزب‌الله که در نشست سالانه عاشورا شرکت کرده بود، افزود: وقوع جنگ قطعی نیست و ما مطمئن نیستیم که وارد جنگ می‌شویم. وی در عین حال هشدار داد که ممکن است شاهد یک هدف‌گیری موضعی و پاسخ مناسب باشیم. موضوع به واکنش اسرائیل مربوط می‌شود که ممکن است اوضاع را به سمت جنگ سوق دهد. اما، از سوی دیگر، اسرائیلی‌ها ممکن است حتی بدون جنگ تسلیم شوند.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمایل ما این نیست که جبهه‌ای را برای جنگ باز کنیم. ما فقط حق خود را می‌خواهیم. ما ​​سقف را بالا می‌بریم تا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تسلیم شوند. اگر راه حل، از نگاه برخی تسلیم شدن است، ما به هیچ وجه آن را قبول نداریم. اگر لبنان امروز فشار نیاورد، چیزی به دست نخواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون میانجی‌گری آمریکایی در مذاکرات تعیین مرز پاسخ روشنی نداده است، هرچند لبنان امتیازات بزرگی داده است و حداقل چیزی که لبنان می‌خواهد به دست نیامده است.

انتهای پیام
captcha