سوءاستفاده آلمان از اسلام در راستای اهداف صهیونیستی
کد خبر: 4071984
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

سوءاستفاده آلمان از اسلام در راستای اهداف صهیونیستی

همانند برخی کشورهای اروپایی در آلمان نیز تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از اسلام به جنگ با مبانی اسلامی بروند و در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند.

به گزارش ایکنا، وب‌سایت بوابة الحریة و العدالة در گزارشی به بررسی اقداماتی پرداخته است که در کشور آلمان با هدف ضربه زدن به اسلام صورت می‌گیرد و برای این منظور از اصول و مبانی اسلامی و نیز برخی عناصر به ظاهر مسلمان بهره‌برداری می‌شود.

در بخشی از این گزارش آمده است: در آلمان گروهی از نظریه‌پردازان و سیاستمداران که اصالتی عرب دارند و برخی از آن‌ها فلسطینی‌تبار هستند، توانسته‌اند تابعیت این کشور اروپایی را به دست آورده و در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فعالیت کنند.

یکی از این افراد مزدوری به نام «احمد منصور» است که مسئول کمپینی برای اخراج روزنامه‌نگاران عرب و فلسطینی از کانال دویچه وله بود و در 8 ژوئیه 2022 به خاطر دفاع از رژیم صهیونیستی و دست‌زدن به اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان و مسلمانان آلمان، از شهردار برلین نشان افتخار دریافت کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در 22 ژوئیه مسجد (ابن رشد - گوته اول) آلمان پس از نصب پرچم همجنس‌گرایان و برپایی جشنی برای این منظور در حضور امام جماعت مسجد و نمایندگان انجمن‌های مدافع حقوق همجنس‌گرایان، به برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مسجد ایالت‌های مختلف آلمان تبدیل شد.

این درحالی است که پنج سال قبل هم زنی در این مسجد امام جماعت گروهی از نمازگزاران زن و مردی شده بود که در صفوفی مختلط پشت سر او ایستاده بودند. نکته طنز ماجرا اینجا است که در این مراسم پرچم رنگین‌کمانی همجنس‌گرایان نیز درحالی به تصویر کشیده شده بود که در مرکز آن واژه «حلال» به زبان انگلیسی و عربی نوشته شده بود.

براساس این گزارش، یکی دیگر از افرادی که از او در راستای اهداف ضد اسلامی استفاده شده است، «سوسن شبلی» است که مورد توجه مقامات آلمانی قرار گرفته است. وی که فلسطینی تبار است، اولین زن با تبار غیرآلمانی بود که ریاست بخش گفت‌وگوی فرهنگ در وزارت کشور دولت محلی برلین را از سال 2010 عهده‌دار شد و اولین مشاور عرب در دولت ایالتی برلین بود که تا سال 2021 این پست را در اختیار داشت. وی همچنین وزیر مشاور در امور بین‌الملل مجلس سنای برلین بود.

از جمله فعالیت‌هایی که سوسن شبلی در آن حضور داشت، شرکت در راهپیمایی حمایت از رژیم صهیونیستی در سال 2019 بود که همزمان در چند پایتخت اروپایی و آمریکایی برگزار شد و در جریان آن بر پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی تأکید شد. این درحالی بود که برادرش «جمیل شبلی» از او خواست به واسطه کاری که انجام داده از خانواده و ملت فلسطین عذرخواهی کند.

به باور صاحبنظران استفاده از شخصیت‌های ظاهرا مسلمان در راستای نقد و تخریب اسلام، اهدافی مثل به دست آوردن ثروت و شهرت نیز با خود دارد و این افراد با حضور در مراکز سیاسی، فرهنگی و حزبی ضد اسلامی این اهداف را دنبال می‌کنند. به گونه‌ای که شرکت آن‌ها در مراسم یک مدرسه برای سخنرانی درباره افراط‌گرایی در اسلام، درآمدی بالغ بر پنج هزار یورو برای آن‌ها دارد. همچنان که می‌توانند این امید را داشته باشند که طی برگزاری مراسم‌هایی به آن‌ها مدال‌هایی نیز داده شود که درواقع به نوعی قدردانی از شایستگی‌های آن‌ها تلقی می‌شود.

انتهای پیام
captcha