غدیرخم هویت شیعه است
کد خبر: 4071799
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

غدیرخم هویت شیعه است

امام‌جمعه هیدج با اشاره به اینکه غدیرخم هویت شیعه است، گفت: غدیر عید واقعی ما شیعیان و ما دوستداران اهل بیت (ع) است.

عید غدیر خم

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی امام جمعه هیدج، در گفت‌وگوبا ایکنا از زنجان، با بیان اینکه اگر بخواهیم غدیر را تعریف کنیم می‌توان گفت غدیر عید مایوس شدن شیطان است، اظهار کرد: در تعریفی دیگر می‌توان گفت غدیر روز اکمال دین و روز اتمام نعمت است.

وی با یاداوری اینکه غدیر روز شادمانی و روز بیعت گرفتن است، تصریح کرد: غدیر روز وحدت است و امیرالمومنین علی(ع) نیز نماد وحدت هستند.

حجت‌الاسلام زارعی با تاکید بر اینکه غدیر روز ولایت‌پذیری است، عنوان کرد: در غدیر رسول گرامی اسلام(ص)، امیرالمومنین را جانشین خود قرار دادند و هر کسی این ولایت و این جانشینی را قبول داشته باشد، در حقیقت به حقیقت غدیر واقف شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر همه مسلمین پیرامون امیرالمومنین(ع) و دور ولایت حضرت علی(ع) جمع شده بودند، امروز گرفتار تفرقه و پراکندگی نبودیم، متذکر شد: تفرقه و پراکندگی در دنیای اسلام ناشی از این است که عده‌ای غدیرخم را قبول نکرده و پیرامون ولایت امیرالمومنین(ع) جمع نشدند.

وی با تاکید بر اینکه غدیر عید واقعی ما شیعیان و ما دوستداران اهل‌بیت(ع) است، متذکر شد: با توجه به نقش این واقعه عظیم در تاریخ همه ما باید سعی کنیم به سهم خود مبلغ غدیر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در یک روایت به نقل از پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) شدت ناراحتی ابلیس از وقوع جریان غدیر را این‌گونه بیان می‌کند: شیطان دشمن خدا چهار بار ناله کرد، روزى که مورد لعن خدا واقع شد، روزى که به زمین هبوط کرد، روزى که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد و روز عید غدیر خم.

انتهای پیام
captcha