تندیس شهید سلیمانی در میدان آزادی کرمان رونمایی می‌شود
کد خبر: 4071567
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

تندیس شهید سلیمانی در میدان آزادی کرمان رونمایی می‌شود

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: به ‌منظور پاسداشت رشادت‌های سرباز ولایت، شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، در دفاع از دین و میهن، تندیس این شهید بزرگوار هم‌زمان با عید غدیر در میدان آزادی کرمان رونمایی خواهد شد.

محمود ایرانمنش معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: به ‌منظور پاسداشت رشادت‌های سرباز ولایت، «شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی»، در دفاع از دین و میهن، تندیس این شهید بزرگوار به ارتفاع شش متر ساخته شده و هم‌زمان با عید غدیر در میدان «آزادی» رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت این مجسمه شش ماه زمان برده است، بیان کرد: با توجه به اینکه شهر کرمان به‌عنوان «جهان‌شهر مقاومت و هنر ایرانی» معرفی شده، این اِلمان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام سردار دلها، ساخته شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، مجسمه این شهید بزرگ در میدان اصلی شهر کرمان نصب شده که ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه ۲۷ تیرماه، همزمان با عید غدیر، رونمایی می‌شود.

رونمایی از مجسمه «ناظم‌الاطبا» در تقاطع سمیه(طهماسب‌آباد)

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان همچنین از ساخت و نصب مجسمه «ناظم‌الاطبا» در تقاطع «سمیه»(طهماسب‌آباد) خبر داد و با اشاره به اینکه تقاطع سمیه اغلب محل تردد شهروندانی است که به ساختمان‌های پزشکان مراجعه می‌کنند، نصب مجسمه «ناظم‌الاطبا» را در این محل مناسب‌تر دانست.

وی افزود: مجسمه «ناظم‌الاطبا»، توسط آقای «شهریار رضایی»، مجسمه‌ساز با سابقه ساخته و در چهاراه «سمیه»(طهماسب‌آباد) نصب شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان ادامه داد: پیش از این نیز مجسمه‌هایی با عنوان «رویای باغ طهماسب‌آباد» در این محل قرار داشت که بنا به‌دلایلی جمع‌آوری و مقرر شد مجسمه «ناظم‌الاطبا»، که نزدیکی بیشتری با وضعیت تقاطع «سمیه» از نظر وجود ساختمان‌های پُرتعداد پزشکان در این محدوده دارد، در این تقاطع نصب شود.

لازم به ذکر است؛ «ناظم‌الاطبا» پزشک، ادیب و دانشمند برجسته کرمانی است که در دوره پایانی قاجار زندگی می‌کرد و پایه‌گذار چندین بیمارستان در تهران و مشهد و همچنین از پایه‌گذاران نخستین «مجلس حفظ‌الصحه»  تاریخ ایران است.

وجود آثار ارزشمندی ازجمله کتاب بزرگ «فرهنگ نفیسی» معروف به «فرهنگ ناظم‌الاطبا» نیز به این پزشک بزرگ کرمانی تعلق دارد.

 

انتهای پیام
captcha