نقش زنان در تحقق سبک زندگی اسلامی بررسی شد
کد خبر: 4070729
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
طی وبیناری؛

نقش زنان در تحقق سبک زندگی اسلامی بررسی شد

وبینار بین‌المللی «نقش و جایگاه زنان در تحقق سبک زندگی اسلامی» با حضور کارشناسان و پژوهشگرانی از کشورهای مختلف به همت مرکز روابط بین‌الملل بعثه حج جمهوری اسلامی ایران در مکه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، وبینار بین‌المللی «نقش  و جایگاه زنان در تحقق سبک زندگی اسلامی» به همت بعثه جمهوری اسلامی ایران در مکه و با حضوری تعدادی از بانوان صاحب‌نظر از کشورهای اسلامی عصر روز گذشته، ۲۳ تیر برگزار شد.

ضرورت الگو‌برداری از زنان صدر اسلام

لیندا طبوش، استاد دانشگاه و رئیس مرکز فرهنگ خانواده و تربیت لبنان یکی از سخنرانان این وبینار بود که در سخنان خود بر ضرورت وجود رهبری عادل در جامعه تأکید کرد که تعامل یکسانی با گروه‌های جامعه (زنان و مردان) داشته باشد.

نقش و جایگاه زنان در تحقق سبک زندگی اسلامی

وی با اشاره به نمونه‌هایی از صدر اسلام و جایگاه حضرت خدیجه(س) و همینطور حضرت فاطمه(س)، یکی دیگر از مواردی را که در خصوص نقش و جایگاه زنان باید مورد توجه قرار گیرد، ضرورت بکارگیری و استفاده از ظرفیت‌های زنان در جامعه دانست.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیتی که خانواده‌ها می‌توانند در معرفی جایگاه و  نقش زنان در جامعه داشته باشند تأکید کرد.

ظلم و ستم گروه‌های تروریستی به زنان

 فادیه الحسینی، فعال رسانه‌ای از لبنان، از دیگر شرکت‌کنندگان در این وبینار بود که در سخنان خود بر نقش زنان در کشورهای عضو محور مقاومت و پرورش نسلی مقاوم و مبارز اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظلم و ستم‌هایی پرداخت که از سوی گروه‌های تروریستی در کشورهایی مثل عراق، سوریه و نیجریه نسبت به زنان مسلمان روا داشته شده است و همینطور ظلم و ستم برخی از رژیم‌های عربی که حقوق زنان مسلمان را تضییع می‌کنند.

کمک مردان برای محقق شدن سبک زندگی اسلامی

مائده نواب، دیگر سخنران این وبینار بود که در سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که زنان در جامعه معاصر با آن مواجه هستند، به چگونگی مقابله با این مشکلات پرداخته و بر ضرورت ایفای نقش حمایتی مردان از زنان به منظور موفقیت آنها و ایفای نقش خود در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.

بخش پایانی این وبینار به سخنانی از شیخ محمد هادی الیوسفی الغروی، پژوهشگر اسلامی اختصاص یافته بود که به نقش و جایگاه زنان در قرآن کریم و روایت‌های اسلامی پرداخت.

انتهای پیام
captcha