برگزاری جشنواره خوشنویسی «سوره جمعه» در لرستان
کد خبر: 4069159
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۵

برگزاری جشنواره خوشنویسی «سوره جمعه» در لرستان

به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، جشنواره خوشنویسی «نماز جمعه» با موضوع کتابت سوره جمعه در لرستان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره خوشنویسی «نمازجمعه» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، دومین جشنواره خوشنویسی «نماز جمعه» به مناسبت گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی در لرستان برگزار می‌شود.

این جشنواره خوشنویسی در سه بخش: نستعلیق، شکسته نستعلیق و خط تحریری و در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال با موضوع کتابت تمام یا بخشی از سوره مبارکه جمعه برگزار می‌شود که شرکت در آن برای عموم مردم آزاد است.

هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند اثر خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در خرم‌آباد، چهار راه فرهنگ، نرسیده به میدان تختی، کانون فرهنگی و تربیتی ادب به صورت زنده ارسال و تحویل نمایند.

به نفرات اول تا سوم در هر بخش جوایز نقدی اهدا می‌شود و به نفرات شایسته تقدیر نیز جوایزی تقدیم خواهد شد.

همچنین، مسابقه هنری و ادبی نماز جمعه در سه رشته نقاشی، شعر و کتیبه‌های سفالی به همین مناسبت ویژه عموم مردم در لرستان برگزار می‌شود. این مسابقه ویژه کودکان ۷ الی ۱۲ سال و نوجو انان ۱۳ الی ۱۷ سال با موضوع سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار می‌شود.

در بخش ادبی شعرها به صورت تایپ شده و بر روی لوح فشرده و در بخش نقاشی تکنیک آزاد و ابعاد در قطع ۳A تحویل داده شوند.

شرکت‌کنندگان باید آثار خود را به مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری تحویل دهند و در آیین اختتامیه این جشنواره از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و هدایایی ارزنده از طرف نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد تقدیر به عمل خواهد آمد.

مهلت شرکت در این دو مسابقه و جشنواره تا سی‌ام تیرماه جاری اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha