«شوق زیارت» نیازمندان فارس به راه افتاد
کد خبر: 4066541
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

«شوق زیارت» نیازمندان فارس به راه افتاد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از اعزام نخستین گروه مددجویان دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت این اداره‌کل در قالب اردوهای «شوق زیارت» به مشهد مقدس خبر داد.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 4 تیرماه در جمع خبرنگاران از از اعزام نخستین گروه مددجویان دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت این اداره‌کل در قالب اردوهای «شوق زیارت» به مشهد مقدس خبر داد و گفت: روز گذشته اولین گروه مددجویان شامل 120 نفر(40 دانش آموز پسر و 80 دانشجوی دختر) تحت حمایت کمیته امداد فارس در قالب این اردوها به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ما در امداد نگاه صرفا معیشتی نداریم، گفت: مشکلات افراد قبل از اینکه ریشه اقتصادی داشته باشد؛ در بسیاری موارد ریشه فرهنگی دارد. ما در امداد با نگاهی فرهنگی به افراد و مسائلی همچون تفکر، اندیشه وی به دنبال توانمندی فرهنگی مددجویان هستیم.

موصلی تصریح کرد: برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی در کنار آموزش‌های نظری و کلاس‌های اعتقادی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس بیان کرد: اعزام مددجویان در گروه‌های مختلف مخاطب به اردوهای زیارتی می‌تواند موجب تحول ذهنی و قلبی فرد شود.

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه‌های حوزه فرهنگی یا برگزار نمی‌شد یا به صورت مجازی بود، افزود: برگزاری این اردوها می‌تواند از جنبه سیاحتی تاثیر بسزایی در تقویت روحیه دانش‌آموزان و دانشجویان داشته باشد و به آنان کمک کند تا در کنار یکدیگر با فرهنگ‌‎های مختلف اشنا شوند.

موصلی یادآور شد: در سه ماهه اول امسال نیز 214 نفر از مددجویان استان در قالب شوق زیارت که تماما با همت خیرین انجام می‌شود، به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد فارس در پایان گفت: سهم استان فارس در سه ماهه دوم سال 1401 جهت اعزام به اردوهای سراسری مشهد مقدس 520 نفر است.

انتهای پیام
captcha