فعالیت 26 هسته جهادی صلح و سازش در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4065531
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

فعالیت 26 هسته جهادی صلح و سازش در آذربایجان‌غربی

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: هسته‌های جهادی صلح، سازش و بخشایش را طراحی کردیم و امسال 26 هسته جهادی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی 30 خرداد در مصاحبه مطبوعاتی و رسانه‌ای به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: سیاست دادگستری استان و شان و دوام آن مردم محوری بودن است و دادگستری آذربایجان‌غربی ارتباط دو سویه با مردم دارد و باید ارتباط بین رسانه، مردم و دادگستری بیش از پیش تداوم داشته باشد.

وی افزود: تشکیلات قضایی سعی می‌کند از تمام ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات مردم در بحث اقتصادی، اجتماعی، سیاست و حمایت از تولید و امنیت استاندارد را در استان استفاده کند. عتباتی بیان کرد: دادگستری استان به ارازل اوباش اجازه فعالیت نمی‌دهد و در این امر دستگاه قضا با برخورد جدی و قاطع با شرارت برخورد جدی می‌کند زیرا حفظ امنیت و آرامش خط قرمز ما است و آذربایجان‌غربی جزو پنج استان امن کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در مواجه با رفتارهای تفرقه‌افکنی در استان در بین اقوام و مذاهب برخورد جدی می‌شود و این رفتارها توطئه جدی بوده که برخورد جدی برای مقابله با آن انجام می‌شود و تنوع قومی، زبانی، مذهبی، تاریخی در استان موجب شده استان به رنگین کمان اقوام و ادیان تبدیل شود که این امر تهدید و فرصت است و هر اقدامی موجب آسیب به این موضوع شود با آن مقابله خواهد شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و تلاش دستگاه قضا و فرهنگ‌سازی مناسبی که طی سال ۱۴۰۰ انجام شد بیش از ۶ درصد شاهد کاهش جرایم و اختلافات در روند پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در استان باشیم و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در استان صد در صد بوده است و ۵۳۳ هزار پرونده رسیدگی شده است.

وی گفت: زمان رسیدگی طی سال گذشته از ۸۷ روز به ۷۹ روز رسیده و میانگین رسیدگی در برخی شهرها به بیست روز رسید که در تلاش هستیم تعداد این روزها کاهش یابد و برای شعبات شهرستان برنامه‌ بومی‌سازی طراحی شده است.

عتباتی عنوان کرد: طی سال گذشته تا کنون تعداد ۹۳۸۹ فقره پرونده حکم جایگزین حبس در استان صادر شده و از ۲ میلیون ۵۸۹ هزار برگ اخطاریه دستی بیش از ۲ میلیون برگه به صورت الکترونیکی صادر شده است که کاهش در این موضوع مشهود است.

وی افزود: هسته‌های جهادی صلح، سازش و بخشایش را طراحی کردیم و امسال 26 هسته جهادی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha