آمار فقر در ایران به ۲۶ میلیون نفر رسید
کد خبر: 4065477
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

آمار فقر در ایران به ۲۶ میلیون نفر رسید

مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اگر فقر بر اساس معیارهای سازمان بهداشت جهانی سنجیده شود حدود ۲۶ میلیون نفر در ایران دچار فقر هستند که این آمار در ده سال گذشته حدود ۸ میلیون نفر افزایش داشته است.

هادی موسوی‌‌نیک مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش ایکنا از کرمان، هادی موسوی‌‌نیک، مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه رفع فقر مطلق که امروز، ۳۰ خردادماه با حضور مسئولان استان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد بیان کرد: اگر فقر بر اساس معیارهای سازمان بهداشت جهانی سنجیده شود که خانواده‌ها هزینه حداقل خوار و بار و سایر هزینه‌های زندگی را نداشته باشند، حدود ۲۶ میلیون نفر در ایران دچار فقر هستند که این آمار در ده سال گذشته حدود ۸ میلیون نفر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مصداق فقر هستند، ادامه داد: آمار کسانی که در کشور برای تامین معاش و سرپناه مشکل دارند حدود ۱ میلیون نفر است که هدف پروژه رفع فقر مطلق این جمعیت هستند زیرا از داشتن‌ حداقل‌ها (تغذیه و سرپناه) محرومند.

موسوی‌نیک با بیان اینکه فرمانداران نقش کلیدی در شناسایی این افراد دارند، افزود: بیشتر جمعیت هدف این پروژه جمعیت روستایی هستند که باید شناسایی و در سامانه شناسایی افراد فقر مطلق ثبت‌نام شوند. همچنین اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند که این امر با همکاری استانداری‌ها و ثبت‌احوال محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم رفع فقر مطلق است، به بازدید خود از گرمخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: شرایط گرمخانه‌های استان مطلوب نیست و می‌توان از ظرفیت این طرح برای بهبود اوضاع استفاده کرد.

مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: افرادی که در مرز گرسنگی هستند، عضو نهادهای حمایتی نیستند، وضع آن‌ها از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بهتر نیست، درآمد سرانه افراد بالای ۵۰۰ هزار تومان نیست کسانی هستند که می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و تاکنون بیش‌از ۵۰ درصد افرادی که ثبت شده‌اند ویژگی‌های مد نظر را داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha