ضرورت تغییر الگوی کشت در کشاورزی استان کرمان
کد خبر: 4065077
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

ضرورت تغییر الگوی کشت در کشاورزی استان کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه تغییر الگوی کشت یک ضرورت است، گفت: برای اینکه اصلاح الگوی کشت در کشاورزی را شاهد باشیم به یک دوره فرهنگ سازی و آگاهی بخشی نیاز داریم.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، امروز، ۲۸ خرداد ماه در سفر به شهرستان جیرفت و در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بیان کرد: قطعا برای اینکه اصلاح الگوی کشت در کشاورزی را شاهد باشیم به یک دوره فرهنگ سازی و آگاهی بخشی نیاز داریم.

وی با بیان ضرورت‌های الگوی کشت، ادامه داد: یک مترمکعب آب در جنوب استان کرمان ۲ تا سه سنت درآمد دارد، در حالی که همین میزان درآمدزایی از باغات پسته رفسنجان و سیرجان یک یورو است.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌هایی در اختیار استان است که آماده‌ایم آن‌ها را پای کار بیاوریم، اما برای تغییر الگوی کشت ابتدا باید کشاورزان بزرگ را فعال کنیم و سپس خرده کشاورزان هم تشویق و ترغیب شوند.

فداکار اهمیت تامین بذر کشاورزان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تولید بذر یک نیاز جدی برای منطقه جنوب کرمان است و ظرفیت موجود را در فرصت باقیمانده باید ساماندهی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات جبران سیل جنوب کرمان افزود: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سیل‌بند جیرفت نیاز است که اگر جذب و احداث شود، چند هزار هکتار زمین آبرفتی پایین دست در راستای افزایش تولیدات منطقه امن و به چرخه تولید اضافه می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی اکنون در جنوب کرمان وجود دارد و امکان بسیاری از فعالیت‌ها در آن هست.

انتهای پیام
captcha