شبکه‌سازی قرآنی را جدی بگیریم
کد خبر: 4064368
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
اخوان‌صباغ:

شبکه‌سازی قرآنی را جدی بگیریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه قبل از محتوا، باید به سراغ شبکه‌سازی قرآن برویم گفت: استادان، پیشکسوتان، قاریان، حافظان، معلمان، مفسران و مبلغان را باید در اختیار قرآن قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی اخوان‌ صباغبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، شب گذشته، 24 خرداد در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان اظهار کرد: مدیریت اجرای این نمایشگاه برعهده مردم و مؤسسات مردمی و به فرمایش مقام معظم رهبری، حلقه‌های میانی است و نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور، پشتیبان این حلقه میانی شده‌اند و این از نقاط قوت این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه خلاقیت و ابتکارات خوبی در این نمایشگاه دیده می‌شود، اظهار کرد: امیدوار هستیم این نمایشگاه سالانه پیشرفت خوبی داشته باشد و مستمر برای ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و فرهنگ قرآنی برقرار باشد.

اخوان‌صباغ درباره رویکرد سازمان در زمینه جهاد تبیین خاطرنشان کرد: بعد از اینکه رهبر انقلاب بر موضوع جهاد تبیین تأکید کردند، راهبرد سازمان تبلیغات در سراسر کشور، فعال شدن در موضوع جهاد تبیین و ایجاد یک شبکه منسجم تبیین‌گران در کشور است. این ظرفیت را در تمام بخش‌ها و تشکل‌هایی که با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند، فعال خواهیم کرد. ظرفیت‌های خیلی خوب و نابی از مجموعه‌های مردمی، مؤسسات، خانه‌های قرآن، تشکل‌های مذهبی، هیئات، ائمه جماعات و مبلغان و بانوان فرهیخته وجود دارند که همه این ظرفیت‌ها را با نگاه جهاد تبیین، به کار خواهیم گرفت.

جنگ فرهنگی پیچیده و ترکیبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: ظرفیت‌های خوبی در استان خوزستان وجود دارد، به ویژه ظرفیت‌ نیروی انسانی در خوزستان بسیار مغتنم است که امیدواریم بتوانیم با یک وحدت رویه و انسجام این کارها را محکم به پیش ببریم. ما باور داریم در یک جنگ فرهنگی پیچیده و ترکیبی قرار گرفته‌ایم و به فرموده مقام معظم رهبری در این جنگ ترکیبی باید حمله ترکیبی کرد. اصلی‌ترین رویکرد ما این است که کارهای خود را از حالت انفعال خارج و به حالت فعال تبدیل کنیم.

اخوان صباغ با بیان اینکه در این فضا نگاه ویژه به مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار مهم است، گفت: در جنگ تحمیلی کار به مردم سپرده شد و حضور بسیجی‌وار، جنگ را به پیروزی رسانید. اکنون دشمن دائما در حال برنامه‌ریزی و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای مقابله است، بنابراین می‌طلبد آرایش جنگی به خود بگیریم و جبهه انقلاب اسلامی و جبهه جهاد فرهنگی را به صورت ویژه جدی بگیریم. این هم منوط به اخلاص، برنامه‌ریزی، نوآوری و استفاده از همه ظرفیت‌ها است. اگرچه فاصله ما تا مطلوب‌ها زیاد است.

رویکرد جدید نسبت به فعالیت‌های قرآنی

وی در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد جدید نسبت به فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که در فضای قرآن، ظرفیت‌های بسیاری دارد. باید به اوج دهه شصت و هفتاد کارهای قرآنی در کشور به ویژه در خوزستان برگردیم. ظرفیت‌های آموزشی، ظرفیت حفظ قرآن که مطالبه رهبر انقلاب است باید فعال شود. جهاد تبیین را در فضای دارالقرآن می‌شود زنده نگه داشت و باید معارف قرآنی و سبک زندگی قرآنی را توسعه دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تأکید کرد: قبل از محتوا، باید به سراغ شبکه‌سازی برویم؛ یعنی شبکه‌های مختلفی که در حوزه قرآن وجود دارد باید جدی گرفته شوند. استادان، پیشکسوتان، قاریان، حافظان، معلمان، مفسران و مبلغان را باید در اختیار قرآن قرار دهیم. شعار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این است که باید کل بدنه سازمان و مرتبطین را باید با قرآن و معارف قرآنی آشنا و کل حرکت قرآنی خود را برگرفته از قرآن نقش‌بندی و برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام
captcha