کمیته امداد؛ الگوی موفق اشتغالزایی در کشور
کد خبر: 4062887
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

کمیته امداد؛ الگوی موفق اشتغالزایی در کشور

استاندار کردستان کمیته امداد امام خمینی(ره) را الگوی موفق و الهام بخش در حوزه اشتغالزایی ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر کمیته امداد درحوزه اشتعال موفق و الها‌م‌بخش بوده و توانسته الگوی موفقی از کارآفرینی را به دولت‌ها ارائه دهد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های اشتغال مددجویان و جشن خودکفایی مددجویان و تجلیل از یاوران اشتغال که امروز، 18 خردادماه در اردوگاه امام علی کمیته امداد سنندج برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا گفت: مردم کردستان جزو ارادتمندان راستین امام رضا (ع)هستند و یکی از پرکاربردترین اسامی میان مردم نام مبارک رضا است که این امر نشانه عمق ارادت مردم این دیار به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اينکه در سال‌های اخیر کمیته امداد درحوزه اشتعال موفق و الها‌م‌بخش بوده و توانسته الگوی موفقی از کارآفرینی را به دولت‌ها ارائه دهد، افزود: کمیته امداد امام خمینی از نهادهای پربرکت انقلاب اسلامی است که توانسته است با حمایت از جامعه تحت پوشش و هدف خود قدم های بزرگی بردارد.

استاندار کردستان تعهد استان برای ایجاد شغل در سال جاری را ۳۴ هزار شغل ذکر و بیان کرد: کمیته امداد تعهد کرده در سال جاری ۱۵ هزار شغل را با اعتبار و تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومان در کردستان ایجاد کند که تحقق آن تحولی در اشتغال کردستان محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: با تحقق میزان اشتعال در نظر گرفته شده برای کردستان و همت کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توانیم از صدر جدول استان‌های دارای بیکاری بالا جدا شویم.

زارعی‌کوشا خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را گامی بلند در جهت تحقق عدالت در همه ابعاد ذکر کرد و گفت: جشن خودکفایی سه هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در سطح استان بسیار مایه خرسندی است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ابراز امیدواری کرد: با همکاری بیشتر بانک‌ها در سال‌جاری بتوانیم این میزان از خودکفایی بین مددجویان را تا سه برابر سال گذشته افزایش دهیم و این امر با تلاش فرزندان این دیار امکان‌پذیر است.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام اخمینی (ره) کشور در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات استاندار کردستان در کمک به خود کفایی مددجویان گفت:هر کارآفرینی در کردستان بتواند ۲۰ نفر از مددجویان را جذب کند به آنان دو میلیارد تومان وام قرض الحسنه داده خواهد شد.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم ودر اول سال ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتعال مددجویان کمیته امداد و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افراد تحت پوشش بهزیستی اختصاص داد شد که در همه دولت های قبل بی سابقه بوده است.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور استاندار کردستان از تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، بانک ها و مددجویان خودکفا و اشتغال آفرین تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha