فیلم عنکبوت مقدس فاقد ارزش‌های هنری است
کد خبر: 4061804
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

فیلم عنکبوت مقدس فاقد ارزش‌های هنری است

امام‌جمعه چرام گفت: فیلم سخیف و بی‌ارزش عنکبوت مقدس که فاقد ارزش‌های یک اثر هنری است، چهره‌ای تاریک از مردم ایران و اسلام نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام سیدنوراله افشار، امام جمعه چرام

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنوراله افشار، امام‌جمعه چرام امروز، 13 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چرام، اظهار کرد: فیلم سخیف و بی‌ارزش عنکبوت مقدس که فاقد ارزش‌های یک اثر هنری است و در نگاه عمومی و تماشاگران در پایین‌ترین رده قرار گرفت توسط طراحان و سیاست‌گذاران ماسونی جشنواره کن کاندیدای نخل طلایی شد و بازی معمولی یک بازیگر زن ایرانی، به مقام اول دست یافت. مهم‌ترین موضوع در این فیلم اهانت به مقدسات دینی در ساختار محتوایی به‌خصوص در لوح تبلیغی (پوستر فیلم) و تحقیر فرهنگ ایرانی است.

وی افزود: جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۴۶ با حمایت وزارت خارجه فرانسه راه‌اندازی شد و در سال‌های اخیر توجه جشنواره کن به اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بسیار چشمگیر شده است. در خط سیر طراحان اصلی این جشنواره، هر فیلمی با هر تراز از مقبولیت هنری که به تاریک‌نمایی جلوه ایران عزیز و سیاه‌نمایی چهره نورانی اسلام عزیز بپردازد به‌نوعی مورد توجه و تمجید واقع می‌شود.در این فیلم قاتل، به‌گونه‌ای تصویر کشیده شده که گویا جنایاتش عمل به دستورات اسلام و ائمه است و قبل از آغاز جنایت‌هایش به حرم می‌رود و استمداد می‌کند و بعد از جنایت‌هایش در حرم به شکر‌گزاری می‌پردازد.

امام‌جمعه چرام بیان کرد: سازنده فیلم عملاً تلاش می‌کند مردم ایران را هم خشونت‌طلب و حامی قاتل و جنایتکار جا بزند. این فیلم بی‌اندازه مورد تشویق اینترنشنال و بی‌بی‌سی و مسیح علی‌نژاد قرار می‌گیرد. چون این‌بار خط‌شکنی در خطای تعمیم رسانه‌ای به ساحت اعتقادات است.

حجت‌الاسلام افشار تصریح کرد: همه ما بر این باوریم، اکثر هنرمندان کشورمان نسبت به اسلام بزرگ و امام رئوف و ایران عزیز اعتقاد راسخ دارند و انتظار عمومی این است که خود ایشان در محکومیت این‌گونه اقدامات ضدفرهنگی و ضد اخلاقی و ضدایرانی مواضع روشن و محکم‌تری بگیرند.امام، یک مردِ مؤمنِ مخلصِ خدایی بود که توانست عدّه‌ای را به‌دنبال خود به‌راه بیندازد و کاری را انجام دهد که واقعاً مثل یک افسانه بود؛ یعنی اصلاً باور کردنی و شدنی نبود.

وی افزود: در دنیایی که همه چیز علیه اسلام بود، یک نفر بیاید در جایی که همه انگیزه‌های دنیا بر این است که آن‌جا باید از اسلام و ایمان و قرآن دور بماند، حکومت اسلامی برپا کند.

امام‌جمعه چرام ابراز کرد: در زندگی امام اصلی‌ترین نکته، توجه به خدا و کمک خواستن از اوست. خصوصیاتی که امام(ره) داشتند، هر کدامش کافی بود یک انسان معمولی را، انسانی بزرگ معرفی کند. اراده و قاطعیت و علم و شجاعت و صدق و صراحت و تقوا و ورع، ویژگی‌های بارز امام بودند. اگر هرکدام از اینها به تنهایی در یک انسان معمولی دمیده شود، او را تبدیل به یک آدم بزرگ می‌کند.

انتهای پیام
captcha