رابطه امت و امام راحل بر دو پایه تقلید و تبیین بود
کد خبر: 4061434
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

رابطه امت و امام راحل بر دو پایه تقلید و تبیین بود

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه رابطه بین امت و امام راحل بر دو پایه تقلید و تبیین بود، گفت: تبیین مردم سبب تداوم تبعیت از رهبری خواهد شد و امام راحل در اتکا به عنصر مردمی به‌گونه‌ای رفتار می‌کرد که گویی جز مردم کسی را ندارد.

آیت‌الله محمدباقر لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، ۱۱ خردادماه در گردهمایی ائمه جمعه مازندران که در چمستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت(ع) و گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: یاد و نام و مجاهدت‌های امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد فراموش‌نشدنی است و به تعبیر مقام معظم رهبری، این انقلاب بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه امام راحل انقلاب را با جهاد تبیین آغاز کردند، افزود: امام(ره) با بیان ماهیت پلید دست‌نشانده استکبار جهانی و تبیین دست‌های پشت پرده این انقلاب را آغاز کردند؛ بنابراین اگر قرار است از عنصر مردمی بهره ببریم و انقلاب را با عشق، ارادت، شوق و شور و میل مردم مدیریت کنیم و اگر قرار است از سلاح و قوه قهریه استفاده نشود و مردم با حضورشان انقلاب را حفظ کنند، باید تبیین وافی و کافی انجام شود.

لائینی با بیان اینکه امام راحل جهاد تبیین سختی را با ارائه سخنرانی‌های آتشین، آغاز کرد، ادامه داد: اطلاعیه‌های امام دست به دست، نفر به نفر منتقل می‌شد و جهاد تبیین امام(ره) در واقع یک سنت‌شکنی بود که در گذشته با این وسعت در میان مراجع و علما سابقه نداشت.

وی با بیان اینکه رابطه بین امت و امام راحل بر دو پایه تقلید و تبیین بود، افزود: تبیین مردم سبب تداوم تبعیت از رهبری خواهد شد و امام راحل در اتکا به عنصر مردمی به‌گونه‌ای رفتار می‌کرد که گویی جز مردم کسی را ندارد.

لائینی با بیان اینکه اکنون قریب 42 سال است از سایه انقلاب اسلامی بهره‌مند هستیم، اظهار کرد: امروز هر چند در شرایط سخت قرار داریم، از سویی شاکر هستیم که با روی کار آمدن دولت سیزدهم وفاقی میان سه قوه به‌وجود آمده و هر سه در مسیر ولایت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون دولت سیزدهم توانسته در زمینه کنترل بیماری کرونا موفق باشد، افزود: در گام دوم، دولت باید تعاملات جهادی را افزایش دهد و به سمت کشور‌هایی رود که خوی استکباری ندارند و از ظرفیت‌های خوبی نیز برخوردارند البته شرکت در سازمان همکاری‌های شانگهای و ... نشان‌دهنده حرکت دولت در این مسیر است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: گام سوم دولت، هوشمند‌سازی و هدف‌مندکردن یارانه‌ها و جلوگیری از هدررفت یارانه‌ها بود. که متأسفانه تا عمق ۳۰۰ کیلومتری خارج از مرز‌های کشورمان این اجناس یارانه‌ای همچون آرد، سوخت، روغن و... به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شد. لذا  اقدام دولت در افزایش پرداخت یارانه و آزادسازی نرخ برخی کالا ضرورت داشت.

وی با بیان اینکه امروز عنصر تبیین بسیار لازم است، افزود: درباره حجاب و عفاف قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه تحول فرهنگی زیر نظر وزارت کشور در استان‌ها در مازندران نیز تشکیل شد و همچنین کمیته عفاف و حجاب که متشکل از امام‌جمعه شهرستان، فرماندار و فرماندهی سپاه شهرستان است در راستای عفاف و حجاب فعال شده است.

لائینی ادامه داد: جریان فیلم عنکبوت مقدس برای ما مایه تأسف و توهین به مقدسات و مردم و نظام جمهوری اسلامی است هر چند از دشمنان و ایادی انتظاری بیش از این نیست؛ لذا ما باید مراتب نگرانی و تأسف و اعتراض و ناراحتی خودمان را به این اقدام اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چه تعداد از عوامل و بازیگران این فیلم فعلا از بازیگران کشورمان هستند، افزود: کسانی که در این فیلم بازی کردند و به تعبیری بازی خوردند، نباید اجازه بازیگری در رسانه ملی و سینما را داشته باشند.

امام‌جمعه مرکز استان مازندران بیان کرد: انتظار ما این است که مسئولان بهتر از این عمل کنند و زیر مجموعه را با نگاه انقلابی همراه کنند و در امور  بازار ارزاق، اجناس و نرخ‌ها نظارت جدی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران اظهار کرد: نسبت به دریافت مالیات از اصناف در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ از دولت خواستیم که نسبت به جهت شرایط کرونا ملاحظه اصناف را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha