زمینه حضور تعزیه‌خوانان سراسر کشور در سوگواره ملی ده‌زیار فراهم شود
کد خبر: 4061290
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

زمینه حضور تعزیه‌خوانان سراسر کشور در سوگواره ملی ده‌زیار فراهم شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در ارتقاء سطح کیفی تعزیه استان نقش موثری داشته است، گفت: امیدوارم برگزاری این سوگواره در سال‌های آینده استمرار یابد و با تقویت آن در خدمت هنرمندان تعزیه‌خوان بیشتری از سراسر کشور در این سوگواره باشیم.

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شامگاه ۱۰ خردادماه و در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بیان کرد: آیین ایرانی اسلامی تعزیه‌خوانی جایگاه ویژه‌ای در کشور، فرهنگ و سنت ما دارد و در استان کرمان نیز این هنر از جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تعزیه‌خوانی ابراز ارادت هنرمندانه به ساحت امام حسین‌(ع) و اهل‌بیت(ع) است، به سابقه درخشان روستای ده‌زیار در بحث تعزیه اشاره کرد و گفت: امیدوارم برگزاری این سوگواره در سال‌های آینده استمرار یابد و با تقویت آن در خدمت هنرمندان تعزیه‌خوان بیشتری از سراسر کشور در این سوگواره باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در ارتقاء سطح کیفی تعزیه استان نقش موثری داشته است و حضور هنرمندان و تعزیه‌خوانان مطرح کشوری در استان کرمان و ارتباطی که این هنرمندان با هم می‌گیرند به تقویت هر چه بیشتر تعزیه در استان کمک خواهد کرد.

روحی با اشاره به لزوم برگزاری جلساتی با متولیان این حوزه، دستگاه‌های مشارکت کننده به ویژه مسئولان هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار بیان کرد: بررسی اقدامات انجام شده تا کنون، شناسایی نیازها و هم افزایی و مشارکت نهادهای و دستگاه‌ها در راستای برگزاری هر چه بهتر این سوگواره در سال‌های آینده باید انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ضرورت مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های استان و مردمی برگزار شدن این سوگواره، تصریح کرد: نگاه به هنر تعزیه تاکنون همواره مردمی بوده و باید مردمی باقی بماند که البته مردمی برگزاری شدن این مراسم هم با برکت همراه است. مردم با همان روحیه و ارادتی که برای امام حسین‌(ع) عزاداری می‌کنند، با همان روحیه مجلس تعزیه برگزار می‌کنند.

روحی با اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برای کمک به برگزاری این سوگواره، تصریح کرد: از برگزاری سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در سال‌های آینده استقبال می‌کنیم و امیدواریم روحیه مردم روستا در برگزاری این سوگواره حفظ شود و الگویی برای برگزاری بقیه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی باشد.

انتهای پیام
captcha