اهدای بیش از ۱۳ هزار سی‌سی خون در سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار
کد خبر: 4060640
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

اهدای بیش از ۱۳ هزار سی‌سی خون در سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

در پنجمین شب از نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار و همزمان با اجرای مجلس تعزیه شهادت حر(ره)، با استقرار پایگاه انتقال خون ۱۳ هزار و ۵۰۰ سی‌سی خون به بیماران نیازمند کرمانی اهدا شد.

اهدای بیش از ۱۳ هزار سی‌سی خون در سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

به گزارش ایکنا از کرمان، ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌ از اهدای ۱۳ هزار ۵۰۰ سی‌سی خون در پنجمین شب از نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار خبر داد و گفت: این اقدام با استقرار پایگاه سیار سازمان انتقال خون استان کرمان در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه(ع) انجام شد.

وی با بیان اینکه شب پنجم سوگواره صحنه‌های نابی از حس انسان دوستی شرکت‌کنندگان در سوگواره از پیر و جوان برای کمک به بیماران نیازمند به خون همراه داشت، گفت: در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در حال اجرا است. در هر شب سوگواره ۱۴ هزار صلوات برای شادی روح سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۳ شهید والامقام روستای ده‌زیار توسط شرکت‌کنندگان در سوگواره ختم می‌شود.

دبیر اجرایی نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بیان کرد: تجلیل از تعدادی از مادران شهدا و تجلیل از تعدادی از پیشکسوتان تعزیه استان و روستای ده‌زیار از دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این سوگواره در دوره نهم بود.

انکوتی با بیان اینکه دوخت و برپایی خیمه عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در نهمین سوگواره ملی تعزیه اقدامی بسیار معنوی بود، افزود: قبلاً خیمه نداشتیم اما به همت مردم و عاشقان امام حسین(ع) در مدت حدود یک هفته خیمه عزا به متراژ ۱۲ در ۱۲ متر دوخته و در محل برگزاری سوگواره نصب شد.

انتهای پیام
captcha