لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌های برپایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار
کد خبر: 4060949
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌های برپایی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

استاندار کرمان با بیان اینکه آیین تعزیه‌خوانی اثرگذاری زیادی داشته و تأثیر خود را بر دل و جان مخاطب می‌گذارد، افزود: امیدواریم نهادهای فرهنگی و متولی حوزه فرهنگ و هنر در استان کرمان، حمایت‌های لازم را از برگزارکنندگان این مراسم و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم انجام دهند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان شامگاه، ۹ خردادماه و در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه‌ده‌زیار، برگزاری رویداد ملی تعزیه در روستای ده‌زیار را کار ارزشمندی دانست و گفت: جوهره این هنر نمایشی ایرانی اسلامی ما، واقعه عظیم کربلا و امام حسین‌(ع) است و هر چیزی که با نام امام حسین(ع) گره بخورد، قطعاً ارزشمند و ماندگار است.

وی با بیان اینکه هنر ایرانی اسلامی تعزیه هم برای اینکه با نام مقدس امام حسین‌(ع) و اهل‌بیت گره خورده ارزشمند است، افزود: اجرای تعزیه امشب توسط هنرمندان تعزیه‌خوان کشوری کار بسیار خوب و ارزشمندی بود و هنرمندان این عرصه بسیار خوب به اجرای تعزیه شبیه طفلان مسلم(ع) ‌پرداختند.

فداکار تصریح کرد: امیدواریم نهادهای فرهنگی و متولی حوزه فرهنگ و هنر در استان کرمان، حمایت‌های لازم را از برگزارکنندگان این مراسم و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم انجام دهند تا در سال‌های آینده شاهد برگزاری بهتر و حضور بیشتر گروه‌های تعزیه‌خوان از سراسر کشور در این آیین ملی مذهبی باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه قطعاً روایت هنرمندانه وقایع، بهتر در ذهن و جان نسل جوان و نوجوان ما می‌ماند، تصریح کرد: آیین تعزیه‌خوانی اثرگذاری بسیاری داشته و تأثیر خود را بر دل و جان مخاطب می‌گذارد.

وی با تأکید بر استفاده از آیین تعزیه‌خوانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جامعه، افزود: تعزیه هنر به نمایش گذاشتن ارزش‌های ناب اسلامی در عرصه‌های مختلف است که باید تقویت شود.

انتهای پیام
captcha