کمک ۸ میلیارد تومانی به خانواده زندانیان نیازمند کرمان
کد خبر: 4060882
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

کمک ۸ میلیارد تومانی به خانواده زندانیان نیازمند کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان در حوزه معیشت، آموزشی، فرهنگی، درمانی و... پرداخت شده است.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری کرمان امروز، ۹ خردادماه در نشست سالیانه مجمع عمومی و‌ جشن روز نسیم مهر، روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانی بیان کرد: برگزاری این مراسم، پاسداشت دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند است.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، زندانی و زندانیان بحث مهم و قابل توجهی است و زندانی به عنوان فردی که مدتی باید در زندان بماند تلقی نمی‌شود و در این رابطه به موضوعات فرهنگی، آموزشی و تربیتی مددجویان نیز توجه لازم صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: وجود هر زندانی در دوران تحمل محکومیت، رسالت و وظیفه زیادی برای سازمان زندان‌ها به معنای خاص و دستگاه قضایی به معنای عام به دنبال دارد که باید نسبت به بازسازی شخصیت از دست رفته این انسان مجرم اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان باز پروری شخصیت مددجویان زندان‌ها با کارهای فرهنگی و آموزشی بر مبنای تعالیم دینی و اسلامی را از وظایف سازمان زندان‌ها برشمرد و گفت: هرچند اقدامات مناسبی در زندان‌ها برای اصلاح و تربیت مددجویان انجام شده و بارقه‌های امید را در بین مددجویان ایجاد کرده است، اما هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه توجه به خانواده مددجویان مورد توجه سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی است، افزود: با زندانی شدن سرپرست خانواده وضعیت معیشتی، آموزشی، تربیتی و رفتاری خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از این رو انجمن حمایت با کمک خیران اقدامات خوب و خداپسندانه‌ای را برای کمک به خانواده زندانیان انجام می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، اشتغالزایی را از اولویت‌های مورد نظر انجمن حمایت زندانیان برشمرد و تاکید کرد: انجمن حمایت زندانیان در این زمینه کارهای بسیار خوبی را انجام داده است و با تامین امکانات مورد نیاز برای اشتغال، تعدادی از خانواده‌های زندانیان نیازمند روی پای خود ایستاده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان در حوزه معیشت، آموزشی، فرهنگی، درمانی و ... پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: باید با گونه‌ای اقدام کنیم که از ورود افراد به زندان جلوگیری شود و اگر فرد وارد زندان شد به نحوی اقدام کنیم که زمینه‌های ارتکاب و تکرار جرم توسط این افراد بین برود.

انتهای پیام
captcha