آغاز به کار نمایشگاه «بر آستان جانان» در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی
کد خبر: 4053924
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

آغاز به کار نمایشگاه «بر آستان جانان» در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی

نمایشگاه آثار استاد علی اکبر رضوانی با هنر خط و تذهیب در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

بر آستان جانان نمایشگاه خوش نویسیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، نمایشگاه «بر آستان جانان» با محتوایی از آثار علی اکبر رضوانی، هنرمند خطاط و تذهیب کار در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

در این نمایشگاه 40 اثر از این استاد به سبک خط شکسته نستعلیق به نمایش درآمده است که توسط همسر ایشان خانم معصومه محمدنیا به هنرتذهیب آراسته شده است.

آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه با توجه به ایام ماه مبارک رمضان، شامل اشعار مذهبی با محوریت امام رضا(ع) و امام علی(ع) است.

این هنرمند تاکنون برپایی 4 نمایشگاه انفرادی در نگارخانه موزه حرم مطهر رضوی، را در کارنامه هنری خود دارد و در محضر اساتیدی چون یدالله کابلی خوانساری، امیر احمدفلسفی و عباسعلی صحافی مقدم تلمذ کرده و اساتیدی همچون استاد زرقی، لنگری و اعلمی را برای جامعه خوشنویسان ایران آموزش داده است.

علی اکبر رضوانی تا کنون در 42 نمایشگاه اشتراکی نیز شرکت داشته است که برخی از آن در کشورهایی همچون امریکا، پاکستان و امارات متحده برگزار شده است.

همچنین از سوی این هنرمند پیشکسوت، دو جلد قرآن مجید و یک جلد صحیفه سجادیه که به قلم وی به نگارش درآمده به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شده است.

نمایشگاه آثار استاد علی اکبر رضوانی 10اردیبهشت با حضور علاقه‌مندان به هنر خط و تذهیب در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت و تا 22اردیبهشت برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha