تلاش جهاددانشگاهی برای اشتغالزایی متناسب با نیازهای روز جامعه
کد خبر: 4052505
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

تلاش جهاددانشگاهی برای اشتغالزایی متناسب با نیازهای روز جامعه

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به برپایی دوره آموزشی کوتاه مدت این نهاد، هدف اصلی این دوره‌‌ها را ارتقای مهارت‌های شغلی افراد دانست و گفت: این آموزش‌ها،با هدف ایجاد شغل متناسب با نیازهای روز جامعه و ظرفیت‌ها و تقاضاهای موجود برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس امروز، 5 اردیبهشت در دیدار با عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی گفت: این نهاد از سال ۵۹ و به فرمان حضرت امام(ره)، با هدف انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در کشور تاسیس شد و فارس نیز جزو اولین استان‌هایی بود که نسبت به راه‌اندازی این نهاد اقدام کرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌های ماموریتی خود، توفیقات خوبی را کسب و ظرفیت‌های متعددی را ایجاد کرده است، گفت: در زمینه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس به همراه مرکز افکارسنجی، از کاربردی و تاثیرگذارترین اقدامات بوده است.

بابایی، ظرفیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این نهاد در زمینه آموزش‌های کوتاه مدت و تحصیلات عالی، فعالیت‌های مطلوبی را در کشور و استان فارس بسترسازی و دنبال کرده است.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس، هدف اصلی از دوره‌های کوتاه مدت را ارتقای مهارت‌های شغلی افراد دانست و گفت: این آموزش‌ها، با هدف ایجاد شغل متناسب با نیازهای روز جامعه و ظرفیت‌ها و تقاضاهای موجود برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

بابایی، یکی از ظرفیت‌های مهم جهاددانشگاهی در فارس را وجود پارک فناوری‌های نرم و خلاق فرهنگی بیان کرد و افزود: با توجه به شعار سال و لزوم حرکت به سمت فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد مهارت‌های شغلی خصوصا برای روستائیان استفاده کرد.

وی، آمادگی این نهاد برای اجرای طرح‌های آموزش مهارت‌های شغلی مرتبط با صنایع فرهنگی و صنایع دستی، با هدف کمک به ایجاد مشاغل خانگی، را اعلام و اضافه کرد: این اقدام می‌تواند در معکوس کردن مهاجرت روستائیان و حفظ سکونت روستائیان، کمک کننده باشد.

انتهای پیام
captcha