اجرای طرح «7 مسجد قرآنی» در شهرستان ملارد
کد خبر: 4052112
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

اجرای طرح «7 مسجد قرآنی» در شهرستان ملارد

طرح‌های گوناگون قرآنی از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ملارد در سطح شهرستان ملارد در حال اجراست.

میثم طاهرآبادی، عضو شورای اسلامی شهر ملارد میثم طاهرآبادی، عضو شورای اسلامی شهر ملارد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به فعالیت‌های قرآنی شهرداری ملارد و این شورا گفت: توجه به فعالیت‌های قرآنی رویکرد دوره ششم شورای شهر ملارد است. در همین راستا در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر جلساتی تشکیل می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ملارد ادامه داد: دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و قرآنی در سطح شهرستان را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کردیم.

وی ادامه داد: در این کمیسیون علاوه بر حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، دارالقرآن سپاه، اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد ملارد و سایر مجموعه‌هایی که به نحوی در انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان مؤثر هستند، دعوت شده‌اند و در کمیسیون از نظر آنها استفاده می‌شود.

طاهرآبادی با اشاره به اقدامات و طرح‌های انجام شده در این کمیسیون اظهار کرد: در راستای اینکه شهرستان ملارد به عنوان شهر قرآنی معرفی شود، طرح محفل‌محور «هفت مسجد قرآنی» اجرا می‌شود. طی این جلسات، آموزش عمومی فصیح‌خوانی و به صورت خاص آموزش الحان و نغمات قرآنی به صورت کاربردی ارائه می‌شود.

عضو شورای شهر ملارد با اشاره به استقبال جوانان از این محافل گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این محافل، شهرداری و مدیریت شهری ملارد و کمیسیون فوق در کنار سایر مجموعه‌ها و هیئت امنای مسجد به عنوان حامی، پای کار آمده است.

وی با اشاره به اینکه سه جلسه از این جلسات با مدیریت قاریان بین‌المللی و برجسته چون مهدی غلام‌نژاد، حمید شیخ‌زاده و مجتبی قدبیگی، اداره می‌شود، ادامه داد: این طرح با عمر یکساله‌اش به رونق گرفتن این جلسات قرآنی کمک کرده است.

طاهرآبادی درباره آغاز این طرح با دو مسجد، بیان کرد: در ابتدا این طرح در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر سرآسیاب و مسجدجامع خامس آل‌عبا در شهر ملارد اجرا شد که تا کنون به هفت مسجد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 21 مسجد در سطح شهرستان دارای جلسات آموزش قرآن است، اضافه کرد: در نظر داریم تا این طرح را در مساجد بیشتری از شهرستان برگزار کنیم.  

طاهرآبادی به برنامه دیگر این کمیسیون و تفاهم‌نامه شورای اسلامی شهر ملارد با مساجد شهرستان به منظور اجرای طرح «هر مسجد یک خانه فرهنگ» اشاره کرد و گفت: طی این طرح در نظر داریم تا در کنار برنامه‌های عبادی مساجد، طرح‌های فرهنگی و اجتماعی با حمایت شهرداری انجام شود. این تفاهم‌نامه مستقیم با مسئولیت امام جماعت و هیئت امنای مساجد است تا در مساجد کارگاه‌های سبک زندگی و مشاوره و ... برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا طرح تربیت حافظان را از سوی شهرداری ملارد انجام دهیم. این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم در قالب طرح حفظ یک و سه ساله اجرا می‌شود و در حال حاضر طرح تربیت معلم حفظ قرآن از سوی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ملارد به منظور پرورش مربیان حفظ برای اجرای طرح فوق برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha