پرهیز از مخفی‌کاری
کد خبر: 4051484
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

پرهیز از مخفی‌کاری

از مخفی‌کاری غیرضروری و بی‌مورد پرهیز کنید تا دچار نگرانی و اضطراب و دغدغه و ناآرامی نشوید چرا که وقتی پنهان‌کاری می‌کنیم دغدغه داریم تا مخفی‌کاری ما آشکار شده و دچار هرگونه ناراحتی حاصل از آن شویم.

مخفی‌کاری

جلیل یغمایی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه از مخفی‌کاری غیرضروری و بی‌مورد پرهیز کنید، اظهار کرد: باید از مخفی‌کاری بپرهیزیم تا دچار نگرانی و اضطراب و دغدغه و ناآرامی نشویم چرا که وقتی پنهان‌کاری می‌کنیم دغدغه داریم تا مخفی‌کاری ما آشکار شده و دچار هرگونه ناراحتی حاصل از آن شویم.

وی افزود: اگر مخفی‎کاری در حوزه خانواده و تعامل با همسر و فرزندان یا پدر و مادر باشد نگرانی و دغدغه بیشتر خواهد بود چرا که افشای پنهان‌کاری، موجب اختلافات، بدبینی‌ها، دعوا‌ها و درگیری‌های مختلف خانوادگی می‌شود.

یغمایی تصریح کرد: اگر مخفی‌کاری مستمر باشد و یا تعدادشان زیاد باشد بر حجم و میزان نگرانی و ناآرامی ما افزوده خواهد شد و شخص پنهان‌کار تا زمانی که مخفی‌کاریش آشکار نشده نگران و مضطرب آشکار شدن آن است و هنگامی که آشکار شود ناراحت و غمگین آشکار شدن آن و رسوا شدن خود است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر آثار سوء مخفی‌کاری را موجب بی‌اعتمادی افراد نسبت به شخص پنهان‌کار دانست و گفت: بی‌اعتمادی به ویژه در مورد همسر و اعضای خانواده نسبت به شخص پنهان‌کار از اهمیت بیشتری برخوردار است و مشکلات و تبعات منفی فراوانی به دنبال دارد و حتی ممکن است منجر به متلاشی شدن کانون گرم خانواده شود.

وی تصریح کرد: هر مخفی‌کاری تبعات متفاوتی دارد و مخفی‌کاری بیشتری را به دنبال دارد چرا که شخص پنهان‌کار برای پوشاندن و پنهان کردن کار خود ناچار است دست به مخفی‌کاری بزند و این کار مشکل را تشدید خواهد کرد.

یغمایی در پایان با بیان اینکه بی‌اعتمادی و بسیاری از مشکلات دیگر گریبانگیر شخص پنهان‌کار خواهد شد، گفت: مخفی‌کاری در خصوص مشکلات نه تنها به ما کمک نمی‌کند بلکه مشکل را پچیده‌تر کرده و ابعاد منفی و زیان‌بار مخفی‌کاری را گسترش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha