دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود
کد خبر: 4049900
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان «کیتکس 2022» در اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطاتبه گزارش ایکنا از فارس، در راستای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» نشست خبری «بخش خصوصی؛ پیشتاز تحقق شعار سال» به منظور تشریح برنامه‌های دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در جزیره کیش امروز، 27 فرورین با حضور مسئولان اجرایی و علمی این نمایشگاه در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شد.

جواد مرادپور، مدیر عامل شرکت فروغ افکار و مجری برگزاری دومین نمایشگاه کیتکس۲۰۲۲ (ارتباطات و فناوری اطلاعات کیش) در این نشست گفت: این نمایشگاه از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت از ساعت 17 تا 22 در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برپا خواهد شد.

وی افزود: همزمان با نمایشگاه از تاریخ 20 الی 22 اردیبهشت از ساعت 9 صبح الی 13 سمینارها، همایش‌ها و رویدادهای تخصصی با محوریت و موضوعات مرتبط با نمایشگاه نیز برگزار می‌شود و همچنین در همین ایام از ساعت 10 تا 11 و نیم شب رویداد مستند تحت عنوان رویداد آینده با پخش فیلم مستند اکسپو قرار است، انجام گیرد.

مرادپور به اهداف برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تکمیل زنجیره علمی، فناوری، تکنولوژی، تولید محصول و تجاری‌سازی و ورود به بازارهای جهانی از اهداف اصلی نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه برای این نمایشگاه یک شورای راهبری تشکیل شده است، گفت: استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته است که استقبال فارس بیشتر بوده است زیرا تیم اجرایی آن اکثرا از شیراز هستند.

مرادپور از حضور هیئت‌های تجاری از کشورهای قطر، سوریه، عمان و غیره در نمایشگاه مذکور خبر داد و گفت: تاکنون فضای نزدیک به 14 هزار متر مربع برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است.

رحیم توانا، مدیر اجرایی نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کیتکس۲۰۲۲ هم در این نشست گفت: دبیرخانه اصلی این نمایشگاه در شیراز است و دبیرخانه مرکزی دیگر هم در تهران وجود دارد و عمده کشورهای دیگر برای حضور در این نمایشگاه از طریق تهران پیگیری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استقبال شرکت‌های پایتخت از این نمایشگاه بسیار زیاد بوده است، گفت: انتظار داریم با رایزنی‌هایی که با مجموعه‌های مختلف در فارس از جمله پارک فناوری و مرکز شتاب‌دهی هاب شیراز و سایر مجموعه‌ها داریم حضور این مجموعه‌های فارس هم در نمایشگاه مذکور پررنگ شود.

توانا در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه چرا چنین نمایشگاه بین‌المللی در حوزه دانش‌بنیان در شیراز برپا نشده است، گفت: جزیره کیش به دلیل زیرساخت‌هایی که از لحاظ ابعاد اجرایی و سالن‌های بسیار مجهز دارد، محل مناسبی برای برگزاری این رویدادها در سطح ملی و بین‌المللی است در صورتی که این زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها کمتر وجود دارد وی از سوی دیگر امکان تردد و حضور شرکت‌های خارجی به دلیل موضوعات رویداد در این منطقه بسیار راحت‌تر است.

وی ادامه داد: حامیان اصلی این رویداد شورای عالی هماهنگی و شورای عالی مناطق آزاد کشور و مناطق ویژه اقتصادی کشور است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان  برگزارکننده اصلی این رویداد میزبان کلیه شرکت های شرکت کننده و بازدیدکنندگان خواهد بود.

توانا افزود: اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با عنوان اتحادیه مپتا و همچنین سندیکای مخابرات ایران و صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست جمهوری و تعداد زیادی از انجمن ها و تشکل های علمی و شغلی در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر اجرایی نمایشگاه کیتکس گفت: تقاضای تیم اجرایی ومدیریتی این رویداد از مجموعه های مختلف شرکت‌های دولتی و مادر تخصصی بخش خصوصی و به طور ویژه اپراتورهای مخابراتی بزرگ در این رویداد این است که در این رویداد حضور پر رنگی داشته باشند.

علی اکبر صفوی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و رئیس کمیته علمی نمایشگاه کیتکس۲۰۲۲ هم در این نشست خبری گفت: نمایشگاه‌ها برای شناخت دقیق‌تر از ظرفیت‌ها، تحولات و آخرین توانمندی‌های تکنولوژی که در یک کشور و مجموعه وجود دارد شکل می‎گیرند که این کار موجب سرعت‌بخشی در پیاده‌سازی فناوری‌ها، خدمات و رونق اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهم‌ترین فناوری‌های امروز جهان به نمایش گذاشته شده و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند، گفت: در انقلاب پنجم صنعتی هستیم که وقتی درباره اتفاقات ناشی از تغییرات می‌شنویم همه مرتبط با نمایشگاه است.

صفوی تصریح کرد: اگر زمانی افرادی به قدرت تکنولوژی باور نداشتند در دوران کرونا مشاهده کردند آن چیزی که اجازه نداد کشورهای دنیا و ایران باقی بماند همین فناوری اطلاعات است و بسیاری از کارها در این دوره در بستر فضای مجازی شکل گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه بعد از دو سال حالت نیمه تعطیلی در رونق نمایشگاه و معرفی ظرفیت‌ها دارد یک نمایشگاه بزرگ و بین‌المللی و قوی در این حوزه تشکیل می‌شود، گفت: ثروتمندترین افراد و شرکت‌های جهانی، شرکت‌های مرتبط با فناوری اطاعات هستند و در آینده نزدیک کمپانی‌های بزرگ حتی خودرو سازی‌ها نه ثروتمندترین و نه مهم‌ترین خواهند بود بلکه شرکت‌های فناوری بزرگترین محورهای تحولات دنیا هستند و خواهند بود.

وی نمایشگاه مذکور را مرکز ثقل اطلاعات این موضوع  دانست و گفت: در کشورهای حاشیه خلیج اتفاقات بسیار بزرگی دارد رخ می‌دهد که در تاریخ جهان بسیار بزرگ است مثل جام جهانی قطر و از سوی دیگر چون کیش یک منطقه آزاد است، حضور هیئت‌های تجاری در نمایشگاه آن بسیار راحت‌تر است.

صفوی در ادامه از حضور انجمن‌های علمی مرتبط با فناوری اطلاعات در نمایشگاه مذکور خبر داد و گفت: چون امسال سال دانش بنیان و تحول فناوری است یک حرکت ویژه در نمایشگاه دنبال کردیم و آن اوردن استارتاپ‌‌هاست و با حمایت هاب شیراز تعداد زیادی از استارتاپ‌ها را به نمایشگاه مذکور آوردیم.

وی با تأکید بر اینکه جنبه نوآورانه و علمی نمایشگاه برای تمام دست‌اندرکاران بسیار مهم است و این شعار نیست بلکه یک باور است که باید رعایت شود، گفت: وظیفه قطعی هر مدیری که در این حوزه فعالیت می‌کند این است که حداقل نمایندگانی را از حوزه‌های مختلف به این نمایشگاه بفرستند تا بدانند چه بخرند و در آینده چگونه تصمیم بگیرند.

انتهای پیام
captcha