ضرورت بهره‌مندی از هنرمندان در ترویج ارزش‌های اسلامی
کد خبر: 4048713
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

ضرورت بهره‌مندی از هنرمندان در ترویج ارزش‌های اسلامی

مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی به‌کارگیری استعدادهای هنرمندان در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی را ضروری دانست.

علی ‌اصغر رجبی، مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی ‌اصغر رجبی، مسئول بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی، شامگاه، 22 فروردین ماه، در گردهمایی هنرمندان کاشمر که هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، تأکید کرد: هنرمندان باید استعداد و هنر خود در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی را به‌کار گیرند.

وی بیان کرد: اینکه بخواهیم هنر را از اعتقادات و ایدئولوژی جدا کنیم اندیشه باطلی است و در هر دو جبهه حق و باطل هنر در جهت ترویج یک اندیشه است.

مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به اینکه تقابل حق و باطل از ابتدای خلقت تا عالم‌گیر شدن عدل جهانی ادامه دارد، مطرح کرد: هرچند جبهه حق و باطل در دو کلمه خلاصه می‌شود و آن خودپرستی در مقابل خداپرستی است، اما در هر دو جبهه کسانی هستند که این جبهه را ترویج می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش نمود تا جزء آن دسته از کسانی بود که از این هنر و استعداد خود در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی استفاده می‌کنند، یادآور شد: هنرمند شاخص بسیج هنرمندان کشور در سال 1401 با نام شهید مسعود سهیلی از هنرمندان هنرهای نمایشی از استان خراسان رضوی انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم با گرامیداشت فرا رسیدن بهار قرآن گفت: بهار قرآن کتابی است که تمامی حقایق را در قالب هنر به بشر عرضه کرده است.

وی افزود: کلام و آهنگ قرآن هنری است که محتوا و کلام آن با یکدیگر هماهنگ هستند و برای جامعه باید از حقایق قرآن به درستی استفاده نمود.

طاهری تصریح کرد: هنرمندان باید به سمت حقایق بروند و اگر حقایق لباس هنر نپوشند مهجور خواهند شد، به همین دلیل باید تلاش شود تا این ارتباط محکم‌تر شود و با توجه به اینکه دشمن از هنر برای تخریب حقیقت استفاده می‌کند هنرمندان باید مراقب باشند تا از هنر در مسیر درست استفاده شود.

حسین گنجی، سرپرست شهرداری کاشمر نیز در این جلسه با گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی افزود: یکی از وظایف شهرداری توجه به فرهنگ و هنر است و تلاش شده از توان تمامی هنرمندان برای پیشبرد اهداف شهرداری در عرصه‌های فرهنگی و هنری به بهترین نحو استفاده شود.

حامد ناصری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر هم گفت: هنر زبان گویا و توانای انتقال مفاهیم عالیه به اعضاء جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان است.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که از هنر متعهد خالی باشد به سمت انحطاط و نابودی پیش می‌رود، مطرح کرد: با وجود هنرمندان توانا و متعهد اتفاقات بسیار خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی در جامعه خواهد افتاد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر تصریح کرد: هنر جدای از همه جناح‌بندی‌ها و گروه‌هاست. هنر به همدلی، همراهی و اتحاد نیاز دارد و هنرمندان باید نقش خود را در این مسیر به خوبی ایفا کنند.

گفتنی است در پایان مراسم نیز از  برخی هنرمندان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha