آمریکاگرایی رو به افول است
کد خبر: 4044962
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
امام جمعه فردیس:

آمریکاگرایی رو به افول است

امام جمعه فردیس با اشاره به اینکه علی‌رغم خواست آمریکا، دولت آمریکا رو به افول و آمریکاگرایی در حال زوال است، گفت: صدای پیروزی گفتمان مقاومت به گوش می‌رسد.

آمریکاگرایی رو به افول است

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، پنجم فروردین در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فردیس اظهارکرد: یک دهه به نام اقتصاد در کشور نامگذاری شده و این به معنای توجه و تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

وی افزود: در دهه 90 کشور بدترین شرایط سرمایه‌گذاری و اقتصادی را تجربه کرد چرا که دولت وقت مشکلات را به مذاکره با آمریکا گره زده بود.

خطیب جمعه شهرستان فردیس بیان کرد: امروز باید صنعت و مراکز تولیدی دانش‌محور شود، دانشگاه‌ها هم کاربردی و متناسب با توسعه اقتصادی در صنعت و کشاورزی زیست‌بوم کشور حرکت کنند. چرا باید از این همه فارغ‌التحصیلان در صنعت و مراکز تولیدی استفاده‌ مناسب نشود. اینجا نیاز به فهم مدیریتی و عزم جهادی برای تقویت توانمندی اقتصاد داخلی و برنامه ریزی داریم که انشاالله دولت مردمی و جهادی این مهم را عملیاتی می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: نامگذاری سال‌ها به مثابه گفتمان‌سازی یعنی تبدیل به باورعمومی و یک خواست عمومی است، نامگذاری سال‌ها به مثابه فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری در نمود عینی عملکرد افراد است، این نامگذاری به مثابه جریان‌سازی فرهنگی، ایجاد یک محرک و انسجام در برنامه‌ریزی است، مسئولان و مردم هم وظایفی دارند.

حسینی در ادامه به وضعیت آمریکا اشاره کرد و گفت: علی‌رغم خواست آمریکا، دولت آمریکا رو به افول است و آمریکاگرایی در حال زوال است، حتی دولت‌هایی که تمام امیدشان به آمریکا بود مثل عربستان و امارات و امثال آنها اعتمادشان به آمریکا کم شده است.

وی بیان کرد: نمایشگاه جمهوری اسلامی و حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قطر علی‌رغم نارضایتی آمریکا، مسافرت بشار اسد به امارات و استقبال از آن مرد قهرمان، دفاع جانانه مردم یمن به عنوان یکی از محورهای مقاومت و تسلیم نشدن آنان در برابر ائتلاف عربی مورد حمایت آمریکا، نوید پیروزی گفتمان مقاومت در منطقه است.

امام جمعه فردیس در پایان درباره تغییرات ایجادشده در این شهرستان توضیح داد و افزود: تحول مدیریت و سرکارآمدن نیروهای جهادی و حزب‌اللهی و تازه نفس که در فرمانداری و دیگر ادارات شروع شده است، ان‌شاءلله نویدبخش فصل تازه‌ و عزم جدی برای حل مشکلات مردم نجیب شهرستان فردیس باشد.

وی افزود: امید است که ارتقای درجه شهرداری بعد از پنج سال و بودجه و برنامه خوب شورای شهر و شهرداری با حمایت مردم، همکاری و اتحاد مسئولان، در آینده نزدیک باعث گره‌گشایی از مردم و رضایت آنان باشد. از فرماندار و همه مسئولان ادارات و نهادها می‌خواهم امسال را سال پاسخگویی، در میدا‌ن‌بودن و جهادی عمل‌کردن برای حل مشکلات مردم قرار دهند.

انتهای پیام
captcha