اجرای طرح «قرار دوازدهم» در بقاع متبرکه هرمزگان
کد خبر: 4044558
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

اجرای طرح «قرار دوازدهم» در بقاع متبرکه هرمزگان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از اجرای طرح «قرار دوازدهم» با هدف ساماندهی و جهت‌دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات استان در این اماکن مقدس خبر داد.

اجرای طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه هرمزگان

حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: به‌منظور ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم با هدف ساماندهی و جهت‌دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات استان طرح «قرار دوازدهم» در این اماکن مقدس اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح امروز، دوم فروردین‌ماه، 300 بسته معیشتی در بقاع متبرکه بندرعباس توزیع شد. همچنین از ابتدای اجرای طرح قرار دوازدهم تاکنون بیش از هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: ما امت آخرین ذخیره الهی هستیم و به شکر و پاسداشت این نعمت بزرگ باید مجاهدانه در مسیر ظهور، تبیین و ترویج نام و یاد و امام منتظر گام برداریم. تمام این فعالیت‌ها یک حرکت جهادی در راه رسیدن به جامعه آرمانی مهدوی است و در حقیقت معنای انتظار فرج نیز جز این نیست و با این تلاش‌ها محقق می‌شود.

آزادی بیان کرد: طرح قرار دوازدهم با رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت در قالب ارائه خدمات اجتماعی و با ساختاری جهادی و مشارکتی به‌منظور اجرا در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه‌ریزی و هماهنگ شده است. در راستای ساماندهی و تقویت مواسات با اقدامی جهادی و افزایش مشارکت مردمی در دوازدهم هر ماه بسته‌های معیشتی معطر به نام و یاد امام دوازدهم(عج) تهیه و به خانواده‌های کم‌برخوردار اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه مبنای اصلی در این طرح مشارکت مردمی است و تمام مراحل اجرایی آن توسط مرکز افق بقاع متبرکه مدیریت و راهبری می‌شود، گفت: همچنین در این طرح از ظرفیت خدام افتخاری و مشارکت‌های مردمی نیز استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در پایان با بیان اینکه فعالیت‌های متعدد و متنوعی در قالب اجرای طرح قرار دوازدهم برنامه‌ریزی شده است که ان‌شاءالله در طول سال اجرا می‌شوند، یادآور شد: این فعالیت‌ها به‌وسیله افراد توانمند، مؤمن و متعهد با نام «مهدی یاوران» به عنوان یک تشکل جهادی و بازوی اجرایی میسر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha