طراحی تمثال شهید «رنجبران» در امامزاده عبدالله همدان
کد خبر: 4044478
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

طراحی تمثال شهید «رنجبران» در امامزاده عبدالله همدان

فرزند شهید رنجبران از طراحی تمثال شهید سعید رنجبران شهید شاخص فرماندهی انتظامی استان همدان در سال ۱۴۰۰ در امامزاده عبدالله همدان خبر داد.

شهید سعید رنجبرانمحمدرضا رنجبران، فرزند سرهنگ شهید سعید رنجبران در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از طراحی تمثال پدر شهید خود در میدان امامزاده عبدالله همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه شهید رنجبران به عنوان شهید شاخص فرماندهی انتظامی استان همدان در سال ۱۴۰۰ بود، طراحی این تمثال جهت معرفی هر چه بیشتر شهید به قشر جوان صورت گرفته است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرموند امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: این اقدام توسط شهرداری همدان و به همت سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان، سید مسعود حسینی شهردار همدان و سرهنگ سعید حاجی‌زاده اصل رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی همدان برگزار شد.

سعید رنجبران، متولد سال ۱۳۳۷ در شهر همدان است. در دوران نوجوانی از طریق کنکور سراسری در دانشگاه تهران در رشته شیمی و در دانشکدە افسری پلیس پذیرفته شد و بنا به میل و اشتیاقی که به شغل پلیسی داشت به دانشکده پلیس می‌رود و تحصیلات خود را تا پایان مقطع کارشناسی در دانشکده افسری پلیس می‌گذراند و در سال ۱۳۵۶ به استخدام شهربانی درمی‌آید.

در تیرماه سال ۱۳۷۲ به مناطق عملیاتی کردستان اعزام و به‌عنوان فرمانده حوزه انتظامی «سروآباد» منصوب می‌شود. ۱۴ آذرماه سال ۱۳۷۲ در حین بازدید از یگان‌های زیرمجموعه در محور دزلی به مریوان در درگیری مسلحانه با گروهک‌های معاند و ضدانقلاب به علت اصابت گلوله به همراه تعدادی از کارکنان و همراهانش به درج رفیع شهادت نائل می‌آیند.

 

انتهای پیام
captcha