اختتامیه مهرواره قرآنی «طاها» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4042989
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

اختتامیه مهرواره قرآنی «طاها» در سنندج برگزار شد

اختتامیه مهرواره قرآنی «طاها» به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در اردوگاه امام علی(ع) سنندج برگزار شد.

مهدی صفی‌یاری، معاون فرهنگی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی صفی‌یاری، معاون فرهنگی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت در اختتامیه مهرواره قرآنی «طاها» که 23 اسفندماه به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در اردوگاه امام علی(ع) سنندج برگزار شد، اظهار کرد:‌ نظام مقدس انقلاب اسلامی در طول بیش از 40 سال از عمر با برکت خود در مسیر خدمت‌گزاری به آستان مقدس قرآن کریم بسیار درخشان عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، قرآن را از عرصه فردی به عرصه اجتماع وارد کرد، افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی قرآن در منازل، مکتب‌خانه‌ها و مجالس ختم فقط تلاوت می‌شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ما شاهد حضور قرآن در تمام عرصه‌های اجتماعی بودیم.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت، قانون اساسی ایران اسلامی را منطبق بر قرآن کریم دانست، بیان کرد: شرط رهبری انقلاب اسلامی داشتن قابلیت تفسیر قرآن کریم بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه قرآن کریم در زمان حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران چاپ و نشر شده است، ادامه داد: راه‌اندازی رادیو قرآن و شبکه تلویزیونی قرآن و ایجاد بیش از ۴۰۰ سایت تخصصی قرآن کریم در پرونده نظام جمهوری اسلامی در خدمت‌گزاری به ساحت قرآن کریم وجود دارد.

صفیاری از تأسیس دانشگاه قرآن و دانشکده‌های قرآنی به عنوان دیگر برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این حوزه خبر داد و گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی کشور ایران صاحب نظر و کرسی در حوزه قرآن نبود که راه‌اندازی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، یکی دیگر از خدمات نظام به قرآن است.

وی افزود: در حال حاضر به واسطه وجود قاریان برجسته‌، نام جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن در جهان می‌درخشد و کشور ما در این بخش دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت با اعلام اینکه قرآن کریم در نظام جمهوری اسلام به ۱۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است، اظهار کرد: ۳۷ هزار عنوان کتاب قرآنی در طول بیش از ۴۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران چاپ و نشر داده شده است. البته حق قرآن کریم بیش از اینها بوده و باید در این راستا با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت، گفت: در این معاونت ۶۰ تا ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی تعریف شده که برنامه‌های قرآنی از مهم‌ترین فعالیت‌حوزه است.

صفی‌یاری به برگزاری هفت دروه مسابقات قرآنی ویژه طلاب و روحانیون توسط معاونت فرهنگی این شورا در سطح کشور اشاره کرد و گفت:‌ در هر دوره، بیش از یک هزار نفر از طلاب اهل سنت شرکت کرده‌ و حائز رتبه شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: اعزام کاروان‌های قرآنی با شعار وحدت اسلامی به شهرها و استان‌های مختلف، تشکیل کارگروه‌های مختلف قرآنی در دفاتر و مراکز اسلامی و تجلیل از رسانه‌ها و فعالان عرصه قرآنی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

انتهای پیام
captcha