فروش فرش دستباف بانوان مددجوی خراسان‌جنوبی به ارزش ۱۵۸ میلیارد ریال
کد خبر: 4042214
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

فروش فرش دستباف بانوان مددجوی خراسان‌جنوبی به ارزش ۱۵۸ میلیارد ریال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فرش دستباف بانوان مددجوی خراسان‌جنوبی ۱۵۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش رسید.

فرش دستباف بانوان مددجوی خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی‌اکبر نخعی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز، 21 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: بانوان سرپرست خانوار این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۳۳۲ تخته فرش به متراژ چهار هزار و ۸۲۱ متر‌مربع تولید کردند.

وی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است، افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط این نهاد طرح و راه‌اندازی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهانه و به‌صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی زیرپوشش این نهاد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

نخعی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، اظهار کرد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دور‌های مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha