پژوهشگر قرآنی و استاد دانشگاه مطالعات اسلامی لندن درگذشت
کد خبر: 4041287
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

پژوهشگر قرآنی و استاد دانشگاه مطالعات اسلامی لندن درگذشت

«علی رمضان الاوسی»، محقق و پژوهشگر علوم قرآنی مقیم لندن و استاد دانشگاه جهانی مطالعات اسلامی در انگلستان روز گذشته، 16 اسفند دار فانی را وداع گفت.

 علی رمضان الاوسی،‌ استاد دانشگاه مطالعات اسلامی لندن

به گزارش ایکنا، علی رمضان الاوسی، استاد دانشگاه جهانی علوم اسلامی لندن و قرآن‌پژوه عراقی مقیم انگلیس صبح روز گذشته، 16 اسفند پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در لندن دعوت حق را لبیک گفت.

در پیام تسلیتی که به همین مناسبت از سوی دفتر علی رمضان الاوسی صادر شده آمده است: «بسم الله الرحمن الرحيم . يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي. صدق الله العلي العظيم.

با اندوه فراوان و با دل‌های راضی از قضا و قدر الهی، سحرگاه امروز چهارم شعبان با دکتر علی الاوسی، خادم قرآن کریم، حاجی ابواحمد رمضان وداع کردیم و بدین ترتیب تاریخ صفحه‌ای از بشریت بزرگ را ورق زد.

او عمر خود را در مخالفت با بزرگ‌ترین رژیم‌های کفر و طاغوت گذراند و خداوند او را در جنات وسیعش آرامش بخشد و به خانواده و بستگانش صبر و آرامش عنایت فرماید. ما از آن خدا هستیم و به سوی او باز خواهیم گشت».


بیشتر بخوانید:


مرحوم علی رمضان الاوسی، استاد دانشگاه لندن و مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق بود که به‌طور ویژه ناظر مسائل سیاسی خاورمیانه به‌شمار می‌رفت و علاوه بر پژوهش‌‌های دینی و فرهنگی که هر چند مدت یک‌بار نتایجش منتشر می‌شد به مطالعات تخصصی در حوزه آمریکا و صهیونیسم نیز می‌پرداخت.

او همواره پرچم تقریب بین مذاهب اسلامی را بر افراشته و چندین‌بار دبیری کنفرانس‌های تقریب بین شیعه و سنی به وی واگذار شده بود.

کتاب «الطباطبائي و منهجه في تفسيره الميزان»(روش علامه طباطبایی در تفسیر المیزان) از تألیفات مهم رمضان علی الاوسی است که توسط سیدحسین میر جلیلی به فارسی برگردانده شده است.

کتاب روش علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نوشته رمضان علی الاوسی

الاوسی در اين كتاب به بررسى عصر علامه، زندگانى و حيات علمى وى پرداخته و اوضاع سياسى ايران و مهمترين رويدادهاى سياسى كه علامه با آنها معاصر بوده را تشريح كرده است. همچنين منابعى كه علامه در تفسير الميزان از آنها بهره جسته اعم از منابع تفسيرى، كتب لغت، منابع حديثى و روايى، كتب مقدس، منابع تاريخى و غيره معرفى شده است.

انتهای پیام
captcha