کمک‌های موردی نباید همت افراد برای ایجاد اشتغال را کاهش دهد
کد خبر: 4040685
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

کمک‌های موردی نباید همت افراد برای ایجاد اشتغال را کاهش دهد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کمک‌های مردمی نباید همت افراد برای ایجاد اشتغال را کم کند، گفت: نیازمندان خراسان‌جنوبی بیش از کمک موردی خواهان اشتغال هستند.

حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 15 اسفندماه در دیدار با مسئولان و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مسئله فقر و غنا مانند بسیاری از مسائل در این دنیا تحت قانون علت و معلول قرار دارد اما کمتر به این مسئله توجه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: کمک‌های موردی هر چند در خیلی از جاها یک ضرورت است اما هدف نیست و باید به سمت توانمندسازی افراد نیازمند حرکت کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه قبل از توانمندسازی باید به ریشه‌ها و علل فقر آن هم در کشوری غنی چون ایران توجه داشته باشیم، گفت: فقر یک مسئله عادی نیست و با اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز سازگاری ندارد.

وی اظهار کرد: بنا بر فرهنگ دینی و روایات هیچ فقری وجود ندارد مگر اینکه در جای دیگری غنای بی‌دلیل و پول بادآورده‌ای وجود داشته باشد، اما متأسفانه در جامعه ما این مسئله وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بخشی از فقر به‌واسطه ترورهای اقتصادی دشمن رخ می‌دهد، بیان‌ کرد: اما آسیب‌های این جنگ‌های اقتصادی برعکس جنگ‌های نظامی گاه حتی برای خواص هم مشخص نیست. وقتی از طرفی پول‌های بادآورده از حقوق‌های نجومی تا زمین‌های غصبی و… به‌وجود آید از طرف دیگر فقر وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن برای نابودی ما در همه عرصه‌ها طرح و برنامه دارد، ادامه‌ داد: این طرح‌ها و برنامه‌ها تنها مربوط به دوران انقلاب نیست بلکه قبل از انقلاب با حاکم کردن رژیم پهلوی آسیب‌های زیادی وارد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی باید هنگام انتخابات‌ها در انتخاب خود دقت بیشتری کنیم، گفت: ما دولتی داشتیم که دادن ۴۵ هزار یارانه به نیازمندی که بقیه روزی خود را باید از زباله جمع می‌کرد را غصه پرغصه دولت می‌گفتند ولی پول‌های میلیاردی به این طرف و آن طرف می‌رفت؛ از طرفی همین غصه پرغصه یارانه (به قول خودشان) را حاضر نبودند از ثروتمندان حذف کنند.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌های موردی و دستی نباید همت افراد برای اشتغال را کم کند، بیان کرد: البته فرهنگ مردم خراسان‌جنوبی با کمک‌های دستی سازگاری ندارد و بیشتر خواهان ایجاد فرصت‌های شغلی و توانمندسازی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ایران کشور با ظرفیت‌های بسیار بالاست که اگر از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود، کار و اشتغال و به تبع آن رفع فقر نیز حاصل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha