۱۱ هزار وام قرض‌الحسنه به مددجویان خراسان‌جنوبی پرداخت شد
کد خبر: 4040678
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
از ابتدای سال:

۱۱ هزار وام قرض‌الحسنه به مددجویان خراسان‌جنوبی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۱۱ هزار وام قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال، معیشت، درمان، عمران و فرهنگی از ابتدای سال در خراسان‌جنوبی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

 محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی، امروز، 15 اسفندماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ما در کمیته امداد برای افراد سالمند، از کارافتاده و دارای بیماری صعب‌العلاج که امکان درمان وجود ندارد تا پایان عمر وظیفه خدمت‌رسانی را داریم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه بقیه افراد تحت پوشش باید به مرور زمان وارد بر مدار اشتغال، کار و تلاش شوند، بیان کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۰ حدود شش هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های نیازمند ایجاد کردیم که برای ما بسیار ارزشمند است.

عرب با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز هفت هزار خدمت در حوزه مسکن به نیازمندان انجام شده که شامل احداث مسکن، تعمیر مسکن و احداث حمام و سرویس بهداشتی است، ادامه‌داد: احداث مسکن با مشارکت بنیاد مسکن و سپاه پاسداران انجام شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار وام قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال، معیشت، درمان، عمران و فرهنگی در خراسان‌جنوبی به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از اقدامات خیرخواهانه با مشارکت ۱۴۷ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و با کمک معتمدان محلی انجام می‌شود که در این راستا ۱۵ هزار پرونده مددجو (ویژه سالمندان) به این مراکز واگذار شده است.

عرب ادامه داد: ما در خراسان‌جنوبی فرزند یتیم و محسنین که حامی نداشته باشد، نداریم (مگر کسانی که به تازگی تحت پوشش قرار بگیرند) که این مسئله چیزی جز نوع‌دوستی مردم ایران و استان ما نیست.

وی با اشاره به اینکه سرانه پرداختی به فرزندان محسنین به نسبت فرزندان ایتام بسیار کمتر است، گفت: این موضوع نیازمند تلاش بیشتر همکاران ما در کمیته امداد و همچنین کار فرهنگی تا این مسئله نیز تا حدودی رفع شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال پیگیر درمان سه هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و پرهزینه بوده‌ایم، گفت: در خراسان جنوبی نوعروسی که در صف جهیزیه قرار داده باشد، نداریم که از این بابت بسیار خرسندیم.

عرب اظهار کرد: از ابتدای دوران کرونا تا به امروز ۷۴۳ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان تحت حمایت توزیع شده است تا از نظر پیگیری مسائل آموزشی با مشکلی رو به رو نباشند.

انتهای پیام
captcha