اجرای طرح درختکاری زیتون «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در کرمان
کد خبر: 4039985
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

اجرای طرح درختکاری زیتون «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در کرمان

آئین اجرای طرح درختکاری زیتون «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی»، به همت گروه جهادی «شهید آقامحمد شیخ‌بیگ» برگزار شد. در این طرح ۱۰۱۶ اصله درخت زیتون مثمر به نیت شهدای گلزار شهدای کرمان کاشته می‌شود.

سعید شعرباف شهردار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، آئین اجرای طرح درختکاری زیتون «سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی»، به همت گروه جهادی «شهید آقامحمد شیخ‌بیگ» و با همکاری شهرداری کرمان با حضور شهردار و مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، اعضای گروه جهادی و جمعی از خانواده شهدا امروز یازدهم اسفند‌ماه برگزار شد.

سعید شَعرباف، شهردار کرمان در این آئین با بیان اینکه در این طرح، یک‌هزار و شانزده اصله درخت زیتون مثمر به نیت هزار و۱۶ شهید آرمیده در گلزار شهدای کرمان کاشته می‌شود، گفت: اینکه گروه‌های مردمی بدون وابستگی به نهاد دولتی، چنین طرح‌های عام‌المنفعه‌ای را اجرا می‌کنند که معنا و فایده دارد، بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه اعضای گروه جهادی همانطور که آغازگر این طرح بوده‌اند باید در نگهداری از درختان هم تلاش کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری هم تعهد می‌دهد تلاش کند با فضاسازی، این محدوده حال و هوای پارک شهدا پیدا کند و اگر امکاناتی نیز نیاز باشد، در اختیار قرار می‌دهیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه احیای کمربند سبز کرمان در برنامه شهرداری قرار دارد و اجرای این طرح نیز به احیاء این محدوده کمک می‌کند، افزود: امیدواریم اجرای طرح درختکاری زیتون، الگو شود و گسترش یابد؛ شهرداری نیز از هر اقدامی که به نام شهدا و در راستای توسعۀ شهر و به نفع شهروندان باشد، حمایت می‌کند.

شعرباف خاطرنشان کرد: براساس هدف‌گذاری ماده ۲۲ قانون هوای پاک که سرانه ۱۵ مترمربعی را برای فضای سبز شهرها دارد، وضعیت شهر کرمان در مقایسه با سایر کلان‌شهرها، نسبتاً مناسب و سرانه فضای سبز کرمان نزدیک به سرانه استاندارد است.

وی نامناسب بودن توزیع فضای سبز در کرمان و تمرکز آن در چند نقطه از شهر را یکی از مشکلات فضای سبز شهر کرمان هنوان کرد و گفت: شوری بالای آب مورد استفاده جهت آبیاری فضای سبز در کرمان مشکل دیگری است که موجب پایین آمدن کیفیت فضای سبز شده و این مسئله همچنین باعث شده است نتوانیم بسیاری از گونه‌های گیاهی را که در شهرهای دیگر کاشته می‌شود، در کرمان استفاده کنیم.

شهردار کرمان بیان کرد: امیدواریم با کمک استانداری برای تأمین آب و تضمین در اختیار گذاشتن بخش مشخصی از دبی فاضلاب به شهرداری و همچنین توزیع فضای سبز محلی، در سه سال آینده بتوانیم سرانه فضای سبز شهر کرمان را افزایش دهیم و مهم‌تر از آن، توزیع فضای سبز در سطح شهر را عادلانه کنیم.

شعرباف، ضمن تشکر از گروه جهادی «شهید آقامحمد شیخ‌بیگ»، اقدامات مردمی را بسیار مؤثر دانست و افزود: اگر مردم به کمک شهرداری بیایند، می‌توانیم فضای سبز را با سرعت بیشتری افزایش دهیم.

طرح درختکاری زیتون «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» در حاشیه بزرگراه «آیت‌الله خامنه‌ای» حدفاصل پل «کوثر» و سه‌راهی «شرف‌آباد» اجرا می‌شود و در قالب این طرح، ۱۰۱۶ اصله درخت زیتون مثمر به نیت ۱۰۱۶ شهید آرمیده در گلزار شهدای کرمان کاشته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha