کشف استعدادهای دانش‌آموزان مدارس غیر سمپاد پیگیری می‌‌شود
کد خبر: 4039401
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

کشف استعدادهای دانش‌آموزان مدارس غیر سمپاد پیگیری می‌‌شود

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان مدارس غیر از سمپاد را پیگیری می‌کنیم، گفت: استان کرمان گنجینه‌ای از استعداد‌های بالقوه است.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان مدارس غیر از سمپاد را پیگیری می‌کنیم، گفت: استان کرمان گنجینه‌ای از استعدادهای بالقوه است.

یاوری بیان کرد: دانش‌آموزان استان کرمان در چهار سال اخیر با کسب بیشترین رتبه‌های برتر در جشنواره جوان خوارزمی خوش درخشیده‌اند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان کرمانی در عرصه‌های مختلف علمی و المپیادی فعل خواستن را صرف کرده‌اند، افرود: آماده‌سازی دانش‌آموزان این استان جهت شرکت در المپیادهای علمی نیاز به تلاش بیشتر دارد.

یاوری با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و معارف اسلامی ویژه دانش‌آموزان مدارس سمپاد گفت: دانش‌آموزان در این مسابقات با ارسال نماهنگ‌های تصویری، صوتی و دلنوشته‌های بی‌نظیر خلاقیت و نوآوری خود را ثابت کرده‌اند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان مدارس خاص باید شرایط خاصی ایجاد شود و تسهیل‌گری لازم صورت پذیرد، گفت: آزمون ورودی مدارس سمپاد هرساله با حضور بیش از 300 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود و 24 هزار دانش‌آموز جهت تحصیل در این مدارس پذیرفته می‌شود.

وی بر تشویق دانش‌آموزان مدارس سمپاد به انتخاب رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم انسانی تاکید کرد و از برگزاری مسابقات قرآن و عترت، جشنواره هنری سمپاد، جشنواره ملی فردوسی و طرح روشنا ویژه دانش‌آموزان مدارس سمپاد خبر داد.

انتهای پیام
captcha