رشد اقتصادی کردستان با مشارکت علمی دانشگاه‌ها محقق می‌شود
کد خبر: 4038575
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

رشد اقتصادی کردستان با مشارکت علمی دانشگاه‌ها محقق می‌شود

استاندار کردستان گفت: رشد اقتصادی کردستان با مشارکت راهبردی علمی دانشگاه‌ها و نخبگان محقق می‌شود.

دیدار با اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی کردستان با استاندار

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز، پنجم اسفند، در دیدار با اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی کردستان، اظهار کرد: باید از تونایی‌های علمی و عملی دانشگاه‌ها برای کمک و همراهی به مجموعه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

وی افزود: رویکرد استان باید از پروژه محوری به سمت شاخص محوری سوق داده شود و برای تحقق اهداف توسعه تلاش خود را مضاعف کنیم.

استاندار کردستان بیان کرد: باید رویکرد جوانگرایی برای توسعه پایدار کردستان نهادینه شود و از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان علمی و عملی نخبگان و به ویژه جوانان استفاده شود.

وی با بیان این نکته که دولت نگاهی ویژه برای توسعه اقتصادی در کردستان دارد در ادامه خواستار مشارکت جامعه دانشگاهی در مسیر توسعه استان شد.

زارعی کوشا افزود: در این زمینه مجموعه دانشگاهی باید نقشی واقعی در برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی توسعه کردستان داشته باشند.

وی سرمایه‌گذاری و پیگیری احداث پتروشیمی بعثت، زنجیره فولاد، طرح‌های پیشران صنعتی، کشاورزی توسعه محور در کردستان را از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای این استان برشمرد.

استاندار کردستان در پایان از تشکیل منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مشترک بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: این گونه اقدامات بهترین فرصت برای توسعه پایدار کردستان است.

گفتنی است در این نشست شماری از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و از اقدامات دکتر زارعی کوشا در عرصه‌های مختلف تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha