دومین محفل قرار قرآنیان نسیم شهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4037000
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

دومین محفل قرار قرآنیان نسیم شهر برگزار شد + عکس

دومین محفل از مجموعه محافل انس با قرآن کریم با عنوان قرار قرآنیان شامگاه 27 بهمن ماه در نسیم شهر و با حضور علاقه‌مندان به کلام وحی برگزار شد.

 قرار قرآنیان نسیم شهر

به گزارش ایکنا، دومین محفل قرار قرآنیان، 27 بهمن ماه در آستان مقدس امامزاده سیدلطیف(ع) نسیم شهر و با حضور جمعی از علاقه‌مندان به قرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این محفل نورانی رسول عصمتی، قاری ممتاز به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «حجر» پرداخت و در ادامه آن محمد اسدی، دیگر قاری ممتاز حاضر در این محفل نورانی نیز آیاتی از کلام وحی را تلاوت کرد.

اجرای محمد خلیفه‌لو، قاری جوان و ذکر اهل بیت(ع) از سوی مهدی قاسمی‌زرگر بخش دیگری از برنامه‌های این محفل نورانی بود.

در ادامه محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان که از بانیان اصلی برگزاری مجموعه محافل قرار قرآنیان نسیم شهر است، به بیان سخنان کوتاهی پرداخت.

وی در ابتدا به اهداف مجموعه قرار قرآنیان اشاره کرد و گفت: قطعاً انس با قرآن و شنیدن کلام‌الله مجید برکات و تاثیراتی فراوانی بر جسم و روح مستمعین خواهد گذاشت.

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه حرف یک انسان با اخلاق و درستکار که حرف و عمل یکسانی دارد، نفوذ فراوانی دارد و حرف های این شخص هفته ها و ماه ها در ذهن مستمع باقی می ماند، افزود: به این فکر کنید که کلام و آیات قرآن کریم که از سمت خدا و به واسطه پیامبر(ص) به دست ما رسیده، چقدر می تواند تاثیرگذار باشد.

این قاری ممتاز کشورمان بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد تأثیر قرآن را در زندگی خود ببیند شروع به رفاقت با قرآن کند و با قرآن چهره به چهره شود و در حد توان خود آیاتی را تلاوت کند، بعد از مدتی تأثیر و نتایج این همنشینی و موانست با قرآن کریم را در زندگی خود به عینه خواهد دید و چنین رفاقتی را به دیگران نیز پیشنهاد می دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت برپایی کرسی ها و محافل انس با قرآن در مساجد، هیئات، حسینیه ها و منازل تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با گسترش جلسات قرآن و محافل قرآنی، ظرفیت و حوصله مردم برای شنیدن قرآن کریم را بالا ببریم تا ان‌شاءلله خود قرآن مسیر را برای ما روشن کند.

یادآور می شود، مجموعه محافل قرار قرآنیان نسیم شهر به صورت ماهانه در امامزاده سیدلطیف(ع) به منظور دستیابی به دو شعار «اخلاق» و «تخصص» برگزار می شود.

انتهای پیام
captcha