طعم شیرین ادای دین کمیته امداد برای مددجویان
کد خبر: 4036505
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

طعم شیرین ادای دین کمیته امداد برای مددجویان

کمیته امداد با فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان و خودکفا کردن آن‌ها دین خود را به‌ خوبی به مددجویان ادا کرده است و هم ‌اکنون تعداد کل طرح‌های فعال حوزه اشتغال در استان ۷۵ هزار و ۸۲۰ طرح است.

طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد کرمان بیان کرد: یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در کنار یاری‌ رسانی به نیازمندان و مددجویان ایجاد فرصت‌های شغلی برای آن‌ها و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ هزار و ۵۸۳ طرح اشتغال با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در استان اجرا شده است، افزود: هم‌اکنون تعداد کل طرح‌های فعال حوزه اشتغال در استان ۷۵ هزار و ۸۲۰ طرح است.

حال پس از اطلاعات کسب‌شده با یکی از مددجویان جوان کرمانی که با دریافت این تسهیلات صاحب شغل مناسب شده هم‌صحبت شدیم. وی که تا چند سال پیش برای امرار معاش به پخت شیرینی در منزل می‌پرداخت اکنون باروحیه و انگیزه بالای خود علی‌رغم فشارهای اقتصادی موجود با دریافت تسهیلات از کمیته امداد یک واحد قنادی در کرمان راه‌اندازی کرده و به کار تولید و پخش انواع شیرینی ازجمله شیرینی سنتی شامل کماچ سهن، کلمپه و قطاب مشغول است و زمینه اشتغال چهار نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

این جوان کارآفرین متولد سال 1361 است که پیش ‌از این نیازمند یاری‌رسانی بود اما با عزم و اراده و هدف والا بر روی پای خود ایستاده و اکنون صاحب مغازه و شغل ثابتی شده است و فعل «خواستن» و «توانستن» را به‌درستی درک و صرف کرده و او نمود عینی جمله معروف «خواستن توانستن است»، می‌باشد و توانسته زمینه اشتغال افراد دیگری را نیز فراهم کند.

این جوان کرمانی به نحوه و زمان شروع فعالیت خود اشاره کرد و افزود: چندین سال در منزل به کمک خواهر و مادرم به پخت شیرینی مشغول بودیم و از این راه کسب درآمد می‌کردیم که به دلیل فضای کوچک و عدم توانایی در راه اندازی مغازه به کمیته امداد مراجعه کردم و با راهنمایی و مشاوره این نهاد، پس از دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال هم‌اکنون حدود پنج سال است که مغازه خود را با کمک‌های کمیته امداد راه‌اندازی کرده‌ام.

وی بابیان اینکه تسهیلات کمیته امداد گره‌گشای کارم شد گفت: در ابتدای راه‌اندازی قنادی توانستم زمینه اشتغال هفت نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کنم ولی به دلیل شرایط کرونا هم‌اکنون 4 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در قنادی مشغول به فعالیت هستند.

این جوان کارآفرین خاطرنشان کرد: تولیدات خود را به‌صورت عمده و خرده در بازار عرضه می‌کنم و علاوه بر تأمین نیاز استان محصولات تولیدی خود را به دیگر استان‌ها ازجمله مشهد ارسال می‌کنم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سفارش‌ها و تولید بالا با کمبود فضا مواجهه هستم که به دنبال تسهیلات توسعه‌ای از کمیته امداد برای اجاره فضایی بزرگ‌تر و هم‌چنین فراهم کردن زمینه اشتغال افراد نیازمند جویای کار بیشتری هستم. هم‌اکنون ماهیانه بیش از 20 میلیون تومان درآمدزایی دارم که امیدوارم با توسعه و تجهیز قنادی بتوانم درآمد بیشتری کسب و زمینه اشتغال افراد جویای کار بیشتری را فراهم کنم.

این مددجوی موفق بیان کرد: در ایجاد شغل، مهم کسب سرمایه اولیه است که کمیته امداد از هیچ کمکی فروگذار نیست و مهم‌ترین مزیت این کار خودکفا و باز بودن مسیر رشد و ترقی در این حیطه است.

وی تأکید کرد: کمیته امداد به سهم خودش تمام دین خود را به‌خوبی به مددجو پرداخت می‌کند و از کمک‌ها و حمایت‌های این نهاد واقعاً سپاسگزارم که ما را در این مسیر تنها نگذاشت و پشتیبان ما در این کار بودند.

انتهای پیام
captcha