شهروندان مراقب کلاهبرداری سایبری در آستانه روز پدر باشند
کد خبر: 4036463
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
رئیس پلیس فتا کرمان:

شهروندان مراقب کلاهبرداری سایبری در آستانه روز پدر باشند

رئیس پلیس فتا استان کرمان با هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری‌های سایبری، گفت: بهترین روش برای شناسایی درگاه‌های پرداخت معتبر توجه به این نکته است که همه درگاه‌های پرداخت اصلی و معتبر دارای دامنه shaparak.ir در آدرس اینترنتی خود هستند.

سرهنگ امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی پلیس کرمان سرهنگ امين يادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از کاربران با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی تلاش می‌کنند که با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و استفاده از فضای مجازی، هدیه مورد نظر خود را برای روز پدر یا دیگر مناسبت‌ها تهیه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت مراقبت کاربران فضای مجازی هنگام استفاده از سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی، گفت: مهمترین نکته در خرید از سایت‌های فروشگاهی، اعتبارسنجی آن‌ها با بررسی نماد اعتماد الکترونیکی و پیگیری میزان رضایت مشتریانی است که قبلاً اقدام به خرید از درگاه آن سایت، کانال یا فروشگاه اینترنتی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: عدم واریز هرگونه وجه به عنوان بیعانه و عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی به خصوص در خرید از سایت‌های درج آگهی و صفحات و کانال‌های فعال و پرمخاطب، یکی دیگر از نکاتی است که به منظور پیشگیری از بروز کلاهبرداری‌های احتمالی باید مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ يادگارنژاد تصریح کرد: مجرمان سایبری با قرار دادن درگاه‌های پرداخت جعلی در سایت خود، اطلاعات کارت بانکی کاربران را هنگام پرداخت مبلغ سرقت کرده و حساب آن‌ها را خالی می‌کنند که بهترین روش برای شناسایی درگاه‌های پرداخت معتبر توجه به این نکته است که همه درگاه‌های پرداخت اصلی و معتبر دارای دامنه shaparak.ir در آدرس اینترنتی خود هستند.

رئیس پلیس فتا استان بر توجه به آدرس اینترنتی درگاه‌های بانکی، لزوم وارد کردن آدرس‌ها به صورت دستی و عدم جستجوی صفحه مورد نظر در گوگل و توجه به دیگر نکات مهم هنگام خریدهای اینترنتی تاکید کرد و افزود: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.irبه کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha