پوستر دومین «جشنواره فیلم کرمان» رونمایی شد
کد خبر: 4035836
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

پوستر دومین «جشنواره فیلم کرمان» رونمایی شد

آئین رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جشنواره فیلم کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از سینماگران و هنرمندان حوزه سینمای استان در کرمان برگزار شد.

پوستر  دومین جشنواره فیلم کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی ارشاد کرمان، آئین رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جشنواره فیلم کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از سینماگران و هنرمندان حوزه سینمای استان، امروز ۲۳ بهمن‌ماه در کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم بیان کرد: اولین دوره جشنواره فیلم کرمان سال گذشته به همت خانه هنرمندان، خانه سینما و همه تلاشگران این عرصه رقم خورد. هر رویدادی که برگزار می‌شود تا در بستر و ریل خودش قرار گیرد و به جریانی تیدیل شود زحمات زیادی نیاز دارد و هنوز در آغاز کار هستیم و به تلاش، همکاری و همت هنرمندان در این عرصه نیاز است.

وی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فیلم‌سازی و سینما دارد، گفت: در حوزه آموزش، افزایش سرانه زیرساخت‌ها، تربیت و آموزش فیلم سازان مطرح و فعال، وضعیت استان قابل مقایسه با گذشته و قبل از انقلاب نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشارد اسلامی استان تصریح کرد: زحمات زیادی کشیده شده تا به این مرحله برسیم اما هنوز تا وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و نیاز به همت و گام‌های موثرتر حس می‌شود.

وی فعالیت‌ هنرستان هنرهای زیبا، انجمن سینمای جوان در استان، موسسات سینمایی و آموزشگاه‌های سینمای در استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: همه‌ی این امکانات سرمایه‌های گران سنگی در حوزه سینمای استان هستند و در این خصوص وضعیت نسبتا مناسبی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در استان، تعداد سینماها و تعدادصندلی‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و در کنار این رویداد استعدادهای جدید کشف می‌شود و رقابت سالم بین سینماگران به وجود می‌آید. از همه مهم‌تر در زمان برگزاری جشنواره یک کارگاه تخصصی شکل خواهد گرفت که کمک می‌کند تا جامعه سینمایی به اهداف خودش بردسد و قاعدتا در استان کرمان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وحید محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: این رویداد به منظور شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی و هنری شکل گرفته و فرصتی است برای ایجاد انگیزه، نشاط و همدلی برای سینماگران و پل ارتباطی برای ورود علاقه‌مندان به سینمای حرفه‌ای خواهد بود.

ثبت‌نام در دومین جشنواره فیلم کرمان تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ از طریق درگاه اینترنتیwww.kfilmfest.ir انجام می‌شود و جشنواره از ۳۱ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha