همکاری حوزه هنری و کمیته امداد خوزستان در ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان
کد خبر: 4034884
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

همکاری حوزه هنری و کمیته امداد خوزستان در ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان

تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و حوزه هنری خوزستان با موضوع ارائه خدمات فرهنگی و هنری و آموزشی به مددجویان استان به امضا رسید.

توانمند سازی نیازمندان تحت حمایت ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)،به گزارش ایکنا از خوزستان، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان و حوزه هنری خوزستان با موضوع ارائه خدمات فرهنگی و هنری و آموزشی به مددجویان استان به امضا رسید. این تفاهم‌نامه در راستای افزایش همکاری‌های مشترک جهت تحقق مطلوب‌تر منویات مقام معظم رهبری، احکام برنامه پنج ساله ششم کشور و عملیاتی شدن راهبردهای کلان با محوریت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان تحت حمایت ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد.

این تفاهم‌نامه بین معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان خوزستان به نمایندگی حافظ منصوری و حوزه هنری استان خوزستان به نمایندگی محمد شهباز گهروئی منعقد شد.

 اهداف تفاهم نامه مشارکت در ارائه خدمات فرهنگی و هنری و آموزشی شامل: ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی برای مددجویان نوجوان، غنی‌سازی اوقات فراغت آنها، شناسایی نخبگان فرهنگی، هنری، ادبی و پرورش دانش‌آموزان جامعه هدف (کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان) با محوریت برنامه‌های زیر است:

1.ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌های عمومی در خصوص همکاری در اجرای طرح‌های جذب حامی برای ایتام و فرزندان محسنین، مشارکت در برگزاری طرح‌های ۳۱۳ (طرح هجرت) و طرح یاس (خانه‌های هلال) برای مددجویان کمیته امداد و ...

2.ارتقای سطح سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت‌های همگانی مددجویان و گروه‌های هدف مورد حمایت کمیته امداد.

3.حمایت از گروه‌های جوان و راهنمایی جوانان به فراگرفتن پیشه‌ها و هنرهای مختلف و مفاهیم مرتبط با اصول شهروندی و فعالیت‌های اجتماعی و معلومات مورد نیاز جهت بهبود فضای کسب و کار ویژه مددجویان مورد حمایت یا مرتبط با معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی.

4.غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان

5.ارتقای سطح مهارت‌های زندگی مددجویان و آماده ساختن آنها برای پذیرش برخی از نقش‌های اجتماعی مورد انتظار.

موضوع این تفاهم‌‎نامه برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و انجام خدمات مشاوره‌ای و تمامی امور مربوط به موضوع تفاهم نامه به شرح مندرج در فهرست ذیل و با رعایت دستور العمل‌های حوزه هنری است:

1- ارائه خدمات کتابخانه‌ای؛ تهیه و توزیع کتاب‌های مورد نیاز از طریق انتشارات سوره مهر و کتب منشره حوزه هنری به صورت رایگان

2- ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه استعدادیابی در زمینه رشته‌های هنری (هنرهای تجسمی, تصویری, نمایشی و موسیقی و آفرینش‌های ادبی و پایداری و ...)

3- برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها وجشنواره‌ها (به صورت مجازی و فیزیکی) در سطح استانی و شهرستانی با همکاری و مشارکت آکادمی حوزه هنری دیجیتال و واحدهای فرهنگی و هنری.

4- همکاری در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و برنامه‌های مناسبتی و تبادل یافته‌ها و تجربه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی و توانمندی‌های فرهنگی تبلیغی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌های مربوط به طرفین

5- برگزاری برنامه‌هایی در زمینه هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری، آفرینش‌های ادبی، ادبیات پایداری، صنایع دستی و ...

انتهای پیام
captcha